عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر آلودگی بیشتر محصولات تولیدی آب معدنی در کشور، گفت: در آخرین آزمایش صورت گرفته بر ۲۱ برند محصولات آب معدنی، تنها ۹ محصول از نظر آلودگی، میزان نیترات آب، سختی آب و بهداشتی بودن مورد تأیید قرار گرفته است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر آلودگی بیشتر محصولات تولیدی آب معدنی در کشور، گفت: در آخرین آزمایش صورت گرفته بر ۲۱ برند محصولات آب معدنی، تنها ۹ محصول از نظر آلودگی، میزان نیترات آب، سختی آب و بهداشتی بودن مورد تأیید قرار گرفته است.

حسین حسنی‌بافرانی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به ضرورت استفاده مردم از آب‌های معدنی، افزود: با توجه به فقر مواد و املاح معدنی در مردم کشور و همچنین نیاز ۶۰ درصدی بدن به آب، استفاده روزافزون از آب معدنی در جامعه پررنگ‌تر شده است.

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر آلودگی بیشتر محصولات تولیدی آب معدنی در کشور، گفت: در آخرین آزمایش صورت گرفته بر ۲۱ برند محصولات آب معدنی، تنها ۹ محصول از نظر آلودگی، میزان نیترات آب، سختی آب و بهداشتی بودن مورد تأیید قرار گرفته است.

نظارت حلقه مفقوده تولید محصولات آب معدنی داخل کشور


وی نظارت را حلقه مفقوده فرآیند تولید محصولات آب معدنی خواند و گفت: متأسفانه در چند سال اخیر هر فردی با هر عنوانی به راحتی و بدون هیچ کنترلی اقدام به ساخت کارخانه آب معدنی کرده است، که این کنترل ضعیف دستگاه‌های نظارتی را نشان می‌دهد.

سه بار بسته شدن آب معدنی دماوند در چند مدت اخیر به‌علت بروز مشکلات بهداشتی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اعلام این که کارخانه‌های بزرگ آب معدنی هم از بروز تخلف‌های بزرگ مستثنی نبوده‌اند، افزود: به‌عنوان مثال کارخانه معروف آب معدنی دماوند در چند مدت اخیر به‌علت پایبند نبودن به تعهدات بهداشتی سه بار بسته شده است.

این نماینده مجلس هشتم، با بیان این که نبود هماهنگی بین سازمانی یکی از مهم‌ترین علت‌های ضعف نظارتی دستگاه‌های اجرایی است، تأکید کرد: آزمایشگاه استاندارد سازمان غذا و دارو و کل مجموعه سازمان استاندارد باید برای کنترل محصولات آب معدنی هماهنگ شوند.

سلامت محصولات آب معدنی در گرو تعامل دستگاه‌های اجرایی و نظارتی

وی همچنین بر تعامل وزارت نیرو، وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی و قوه قضائیه تأکید کرد.

این در حالی است که بر اساس گزارش سال گذشته وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، حدود ۵۰ درصد از آب‌های معدنی تولید کشور آلوده هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha