شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 41392
سلامت نیوز: یکی از تصورات غلط که متاسفانه امروزه در بسیاری جوامع از جمله جامعه ایران رایج شده است این مسئله است که مردم اینگونه تصور می کنند که به منظور کاهش وزن بایستی مصرف تمامی گروه های مواد غذایی را کاهش دهند. این تصور گاهی ممکن است که خطرات و صدمات جبران ناپذیری را برای افراد به دنبال داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، یکی از گروهای مهم مواد غذایی مواد لبنی است که متاسفانه بسیاری از افرادی که قصد رژیم گرفتن دارند مصرف این گروه از مواد غذایی را کاهش داده یا قطع می کنند.

بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده در دانشگاه "مک مستر" در کانادا ، افراد سنگین وزنی که هر روز به طور مرتب ورزش کرده و در کنارآن از مواد لبنی با پروتئین بالا و کالری کم استفاده می کنند در پایان یک دوره 16 هفته ای 4.5 کیلوگرم چربی از دست داده و چیزی در حدود 700 گرم ماهیچه به دست آورده اند.

در این تحقیق همچنین مشخص شده است که افرادی که با مصرف کمتر لبنیات نیز ورزش را ادامه می دهند نیز وزن کم می کنند اما به دلیل این که پروتیئن لبنی در برنامه غذایی آنها کم است عضلات خود را نیز از دست می دهند.

در جدیدترین تحقیقات انجام شده در "دانشگاه سیدنی" نیز مشخص شده است که حداقل 15 درصد از غذای مصرفی ما در طول روز بایستی پروتیئن باشد از گرسنه شدن در طول روز و مصرف میان وعدها که دلیل عمده چاقی است جلوگیری شود.

همچنین در تحقیقات به عمل آمده در کالج پزشکی " آلبرت انیشتین " در آمریکا مشخص شده است که زمانی که شما به منظور کاهش وزن غذا نمی خورید و در اصطلاح به خود گرسنگی می دهید ، بدن شما اقدام به شکستن سلولهای چربی در بدن به منظور تولید انرژی می کند. این حرکت نیز می تواند باعث شود که شما هر چه بیشتر احساس گرسنگی کرده و بیشتر بخورید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha