سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، با انتقاد از دولت به‌علت ابلاغ نکردن طرح کاهش آلودگی هشت کلانشهر کشور به سازمان‌های مربوط، اجرای سریع این طرح برای کاهش آلودگی هوای کلانشهرهایکشور را خواستار شد.

انوشیروان محسنی‌بندپی در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره تصویب طرح جامع کاهش آلودگی هشت کلانشهر کشور از سوی هیئت دولت، افزود: این طرح هم‌اکنون در مرحله ابلاغ قرار دارد، از این‌رو دولت باید هرچه سریع‌تر این طرح را به همه دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از دولت به‌علت ابلاغ نکردن طرح جامع کاهش آلودگی هشت کلانشهر کشور، گفت: متأسفانه با وجود آماده بودن این طرح، دولت هیچ اراده‌ای برای اجرای طرح کاهش آلودگی ندارد.

محسنی‌بندپی ادامه داد: ارتقای دانش فنی در موتور خودرو، ارتقای کیفیت سوخت، توسعه حمل‌ونقل عمومی، حل و یا کاهش ترافیک شهر تهران، توسعه فضای سبز، سامان‌دهی معاینه فنی خودرو، آموزش همگانی به شهروندان و نصب و اجباری کردن کاتالیست‌ها در خودروها از مهم‌ترین محورهای این طرح به‌شمار می‌آید.

وی با بیان این که در دو دهه اخیر قوانین و طرح‌های زیادی برای کاهش‌ آلودگی هوای تهران تصویب و اجرا شده است، یاد‌آور شد: در سال ۷۳ قانون کاهش آلودگی به تصویب رسید، در این قانون برای هر کدام از دستگاه‌ها و وزارتخانه شرح وظایف تعیین شده بود اما به‌علت نبود اهرم نظارت و تولیت خاص این طرح با مشکل روبه‌رو شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، یکی دیگر از مشکل‌های پیش‌روی طرح جامع کاهش آلودگی هشت کلانشهر کشور، کمبود اعتبار است، افزود: مجلس شورای اسلامی برای ورود دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی و تسریع در اجرای این طرح در بودجه سال ۹۰ حدود یک میلیارد دلار اعتبار اختصاص داده است.

در سال ۱۳۸۹ ، ۲۶۳ روز هوای پاک و سالم ، ۷۴ روز هوای ناسالم و ۲۷ روز هوای بسیار ناسالم در تهران داشتیم و در سال جاری تاکنون شاهد ۱۰۵ روز هوای سالم و پاک، ۱۶۵ هوای ناسالم و سه روز هوای بسیار ناسالم بوده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha