سلامت نیوز : با تولیدات این شرکت افزون بر 120 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی شده‌است/ در مراسم رونمایی از 6 داروی تولید داخل، میزان صرفه‌جویی ارزی برای کشور از تولید این داروها، 68 میلیون دلار اعلام شده‌بود.

 در حالی‌كه رئیس جمهوری هفته گذشته از داروی نوتركیب فاكتور 7 تولید داخل رونمایی كرد، صبح امروز(دوشنبه 17 بهمن 90) نیز با حضور در محل شرکت تولیدكننده این دارو، خط تولید این داروهای بیوتکنولوژی را به صورت رسمی گشایش کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، شركت تولید كننده فاكتور 7، آریوژن زیست نام دارد‎ كه امروز خط تولید فرآورده‌های آنتی بادی دارویی که تولیدکننده یکی از جدیدترین نوع داروهای بیوتکنولوژیک و دومین کارخانه تولید عامل خونی "فاکتور 7" ویژه بیماران هموفیلی در دنیاست به صورت رسمی گشایش شد.

شرکت آریوژن زیست از دو سال پیش با هدف تولید داروهای نوترکیب و بالاخص آنتی بادی‌های مونوکلونال دارویی پایه گذاری شد.

این شرکت در زمینی به مساحت 22 هزار متر مربع و با زیربنایی حدود 17 هزار متر مربع دارای 4 هزار متر مربع فضای مخصوص سایت‌های تولید دارو در 5 بخش مجزا است: بخش کشت سلولی با تکنولوژی بیوراکتور، بخش کشت سلولی با تکنولوژی رولر، بخش فرمولاسیون، بسته‌بندی با ظرفیت 36 میلیون ویال در سال و سرنگ‌های از پیش پرشده با ظرفیت 33 میلیون سرنگ در سال، بخش پایش کیفی مجهز به روزآمدترین روش‌های دستگاهی آنالیتیکال، بخش تحقیق و توسعه که دارای چندین نوع متفاوت بیوراکتور و دستگاه‌های پالایش و آنالیز پروتئین‌هاست.

ظرفیت تولیدی این شرکت با توجه به بهره‌گیری از سیستم‌های کشت سلولی ویژه با چشم‌انداز برآورده ساختن نیازهای ایران و دسترسی به بازارهای منطقه و دنیا طراحی شده و با تولیدات این شرکت بالغ بر 120 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی از محل قطع واردات دارویی حاصل شده‌است.

پیش از این در مراسم رونمایی از 6 داروی تولید داخل، میزان صرفه‌جویی ارزی برای کشور از تولید این داروها، 68 میلیون دلار اعلام شده‌بود.

پیش‌بینی شده كه در یک برنامه پنج‌ساله به صادراتی بالغ بر 70 میلیون دلار در سال دست یافته شود.

کارخانه تولید داروهای بیوتکنولوژی ریوژن زیست دارو نهمین کارخانه از این نوع در دنیا از جهت وسعت و سرمایه گذاری بوده و پس از تنها کارخانه‌ای که در دانمارک عامل خونی «فاکتور 7» ویژه بیماران هموفیلی را تولید می‌کند، دومین کارخانه از این نوع در دنیا است که در حال حاضر برای 60 نخبه و تحصیل کرده عرصه دارویی کشور و 500 نفر دیگر اشتغال ایجاد کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha