به رغم اینکه همواره تاکید شده که باید 23 میلیون روستایی تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گیرند اما مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان کشور تاکید کرد: با توجه به کاهش جمعیت روستاهها ، بحث پوشش 23 میلیون روستایی منتفی است و فقط 5/2 میلیون خانوار روستایی تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار خواهند گرفت.

سید مجید موسویان در گفتگو با مهر گفت : بر اساس آمار وزارت کشور و مرکز آمار ایران جمعیت روستاهها از 23 میلیون نفر به 17 میلیون نفر( 3 میلیون خانوار) کاهش یافته و این در حالی است که از این تعداد 900 خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) بوده و حدود 600 هزار خانوار نیز کارمند دولت و یا تحت پوشش تامین اجتماعی و نیروهای مسلح هستند بنابراین 3 میلیون خانوار روستایی باقی می ماند.

وی تصریح کرد: از 3 میلیون خانوار روستایی نیز در حدود 15 الی 20 درصد مشمول شرایط سنی تعیین شده در بیمه اجتماعی نمی شوند بنابراین از مشولان تحت پوشش خارج می شوند و فقط 5/2 میلیون خانوار باقی می ماند که از این تعداد نیز در حال حاضر 370 هزار خانوار تحت پوشش قرار گرفته اند.

موسویان، در ارتباط با عدم استقبال روستاییان از تحت پوشش قرار گرفتن بیمه اجتماعی گفت: مسئولان باید مردم را نسبت به اهمیت برخورداری از خدمات بیمه اجتماعی آگاه کنند تا تمایل برای ثبت نام در میان روستاییان افزایش یابد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور تاکید کرد: بنا داریم تا پایان سال 86 ، تمامی 5/2 میلیون خانوار روستایی را تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دهیم .

بر اساس همین گزارش، مدیرکل امور اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه ریزی طی روزهای گذشته در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرده بود که "از جمعیت 23 میلیونی روستایی که باید تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گیرند تا کنون در حدود یک میلیون و 250 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته اند" و این در حالی است که آمار ارائه شده مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در خصوص مشمولانی که باید تحت پوشش قرار گیرند کاملا متفاوت با این آمار است..
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha