سلامت نیوز: مائده در حالی عمل آنژیو خود را پشت سرگذاشت که طبق نتایج اولیه تنها راه نجات زندگی وی پیوند قلب بیان شده این درحالی است که تاکنون چندین گروه پزشکی در خارج از کشور پیشنهاد همکاری با تیم درمانی مائده را داده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مائده ظهر چهارشنبه عمل آنژیو خود را که ماهها به دلیل مشکلات مالی خانواده اش عقب افتاده بود انجام داد طبق اعلام پزشک وی آنژیو مائده هفت ساله که باید حدود یک ساعت طول می کشید به دلیل شدت عارضه قلبی مائده چهار ساعت طول کشید و به گفته اعلام نظرهای اولیه پزشکان مائده وضعیت قلب وی که در واقع نیمی از قلب یک انسان معمولی است بسیار پیچیده است و روند درمانی وی را با مشکلاتی مواجه کرده است بطوریکه عمل آنژیو مائده با خونریزی همراه بوده است.

مائده برای ادامه زندگی به پیوند قلب نیاز دارد


این درحالی است که گروههای پزشکی از نروژ و کانادا با تماس با دفتر خبرگزاری مهر در کرمان آمادگی خود را برای معالجه مائده اعلام کرده اند با این وجود پزشکان با حاد اعلام کردن وضعیت قلب و یکی از ریه های مائده عنوان کرده اند تنها راه ادامه زندگی مائده پیوند قلب و ریه است در غیر این صورت این دختر کوچک که هم اکنون در اکثر کشورهای دنیا پس از گزارش خبرگزاری مهر شناخته شده است به زودی با فشار بیش از حد در ناحیه قلب مواجه شده و ادامه زندگی برای وی امکانپذیر نخواهد بود.

همیاری ایرانیان در مناطق مختلف جهان ادامه دارد/ افزایش اعضای کمپ مهربانیها




طبق اعلام صورت گرفته برای ادامه درمانهای تخصصی و با کمک تعدادی از خیران مائده روز شنبه برای ادامه درمان به بیمارستان مسیح دانشوری اعزام می شود و تحت درمان تخصصی قرار خواهد گرفت.

ضمن اینکه یکی از پزشکان ایرانی مقیم نروژ نیز به زودی برای بررسی روند درمانی و کمک به مائده کوچک شنبه به ایران سفر خواهد کرد.

عصر پنجشبه نیز یکی از گروههای خیریه کانادا در تماس با مهر در کرمان آمادگی خود را برای درمان مائده اعلام کردند.

این درحالی است که تماسها از شهرهای مختلف ایران همچنین آمریکا، سوئد، اسکاتلند، نروژ و لندن طی روز گذشته نیز ادامه داشت با این وجود دکتر مجتهد زاده پزشک مائده بعد از آنژیو مائده گفته است که به مردم بگویید برای مائده کوچک دعا کنند.

با اعلام آمادگی جمع دیگری از ایرانیان در نقاط مختلف دنیا به نظر می رسد روز به روز بر تعداد اعضاء کمپینگ مهربانی ها افزوده می شود.

دکتر سعید مجتهد زاده فوق تخصص قلب اطفال در خصوص بیماری مائده به مهر گفت: بیماری این دختر بسیار پیچیده است اما خوشبختانه به نظر می ر سد تعداد زیادی از ایرانیان داخل و خارج از کشور برای بهبود این کودک همراه شده اند.

مائده برای درمان به کمک خیران نیاز دارد/ درمان مائده پیچیده و هزینه بر است



وی بررسی های اولیه آنژیو و آزمایشهای مائده را بسیار پیچیده دانسته است و خواستار این شد که مردم حمایتهای خود را از مائده ادامه دهند زیرا این کودک برای زنده بودن به حمایت نیاز دارد.

مجتهدزاده افزود: پیچیدگیهای مشکل مائده این کودک را رنجور کرده است اما هر کار بتوانیم برای کمک به این کودک خواهیم کرد.

وی ادامه داد: به نظر می رسد مائده در ناحیه قلب و ریه با مشکل اساسی روبرو است.

با این وجود به گفته کادر درمانی بیمارستان مدرس جمع بندی صورت گرفته در خصوص روند درمانی مائده نشان می دهد که تنها راه نجات این کودک از رنجی که هفت سال که تمام عمر گذشته این کودک است پیوند قلب و ریه است که به منظور بررسی بیشتر در این زمینه مائده برای بهره بردن از امکانات پزشکی بیشتر به بیمارستانی با تجیهزات بهتر منتقل خواهد شد.

برق امید در چشمان کم فروغ مائده می درخشد



احمد قاسمی پدر مائده اما به خبرنگار مهر می گوید که مائده بسیار به ادامه زندگی امیدوار است و هر روز در مورد خیرینی که با ما یا خبرگزاری مهر تماس می گیرند می پرسد و برق امید در چشمانش دیده می شود.

وی گفت: تنها هدف ما بهبود مائده است و از همه افرادی که در این مسیر ما را همراهی می کنند سپاسگزاری می کنم.

قاسمی ادامه داد: با کمکی که خیرین طی روزهای اخیر کرده اند و با مشاوره پزشکان قصد داریم وی را به بیمارستان خصوص منتقل کنیم.

وی گفت: پزشکان گفته اند که تنها راه نجات مائده پیوند قلب و ریه است و امیدواریم این روند طی شود زیرا عملا پیدا کردن قلب و ریه برای پیوند خود پروسه زمان بر و پر هزینه است.

امیدواریم وزارت بهداشت برای کمک به مائده وارد عمل شود

وی تمام امید خود و خانواده اش را دعای خیران دانست و گفت: در این راه تنها به خدا توکل کرده است و امیدوار است در کنار خیران وزارت بهداشت نیز به مائده کمک کند.

وی در خصوص وضعیت عمومی مائده گفت: عمل آنژیو دخترم ساعت 9 چهارشنبه شروع شد و با وجودیکه پزشکان زمان عادی برای آنژیو را یک ساعت اعلام کردند اما آنژیو مائده چهار ساعت طول کشید.

قاسمی ادامه داد: مائده پس از آنژیو به دلیل شدت خونریزی در هنگام عمل آنژیو کمی گیج است و امیدواریم طی ساعات آینده وضعیت بهتری پیدا کند.

وی گفت: هفت سال با وجود این مشکل سعی کردیم کسی از مشکلات مالی ما مطلع نشود اما وقتی با پیشنهاد خبرگزاری مهر برای مصاحبه مواجه شدم به خدا توکل کردم اما هیچ گاه فکر نمی کردم این گزارش باعث شود هر روز دهها ایرانی از مناطق مختلف دنیا احوال مائده را جویا شوند و به قول پزشک معالج مائده، دخترم جهانی شود، با این کار همسر، پسر و خودم به زنده بودن مائده امیدواریم شده ایم.

مادر مائده نیز به خبرنگار مهر گفت: مائده هم اکنون با روحیه بیشتری زندگی را دنبال می کند و ما هم به خدا توکل کرده ایم و روند درمانی دخترم در حال پیگیری است.

حس می کنم در درمان مائده تنها نیستیم

وی ادامه داد: هرگز نسبت به بهبود فرزندم نا امید نشده ام حتی زمانی که در نوزادیش پزشکان از مائده قطع امید کردند، و شاید به همین دلیل است که مائده با یک قلب ناقص هفت سال زندگی کرده و معتقدم خدا با ماست زیرا مردم نشان دادند که به فکر دخترم هستند و با دید مثبت به آینده فکر می کنم.

مائده و من تنها نیستیم هزاران ایرانی برای ما دعا می کنند

وی با اشاره به موانع بسیار برای پیوند قلب مائده گفت: می دانم در این مسیر مشکل بسیار است اما می دانم تنها نیستیم و  مردم به ما فکر می کنند و برای مائده دعا می کنند.

اما مائده هم برای اعضای کمپینگ مهربانیها که به صورت غیر رسمی برای حمایت مالی از مائده تشکیل شده است پیامی کوتاه دارد.

مائده: اگر دکتر شوم به همه بچه ها کمک می کنم


مائده می گوید: من یک عروسک بزرگ دارم و از داشتنش خوشحالم، امیدوارم همه بچه ها بتوانند یک عروسک بزرگ داشته باشتند.

وی گفت: برای خانه دلم تنگ شده اما قول می دهم گریه نکنم و شجاع باشم.

مائده کوچک ادامه داد: من هم برای همه کسانی که کمکم می کنند دعا می کنم و امیدوارم همه خوب باشند.

وی آرزو می کند که روزی دکتر شود و می گوید اگر دکتر شوم به همه بچه های مریض کمک خواهم کرد.

وضعیت پزشکی مائده
قلب مائده برخلاف معمول در قسمت راست بدنش قرار دارد و دریچه میترال قلب این کودک 7 ساله تشکیل نشده است و بجای دو بطن تنها یک بطن دارد این وضعیت موجب شده مائده با فشار بسیار زیادی در ناحیه سینه مواجه باشد و در حقیقت این دختر هفت سال زندگیش را در رنج سپری کرده است و پزشکان عقیده دارند در صورتیکه روند درمانی مائده که انجام پیوند قلب است پیگیری نشود وی بزودی برای ادامه حیات دچار مشکل می شود.
 
زمان طلایی درمان مائده بسیار کوتاه است و درمان فوری وی بسیار فوری است.
 
نحوه کمک به مائده

 
پدر و مادر مائده هر دو دیپلمه هستند و برای درمان این بیمار کوچک با مشکلات مالی شدید مواجه هستند بطوریکه محل زندگی آنها گاراژ اجاره ای است و شغل پدر مائده نیز کارگر روز مزد است.
 
روند درمانی مائده با توجه به اینکه تنها راه معالجه پیوند قلب و ریه تشخیص داده شده است هزینه بر است و بالغ بر 30 میلیون تومان تخمین زده می شود به همین دلیل ادامه روند کمکهای مردمی در این خصوص الزامی است.
 
خیرینی که خواستار بررسی وضعیت مائده هستند می توانند به مستقبما به بیمارستان مدرس و از اوایل هفته آینده به بیمارستان مسیح دانشوری مراجعه کنند و یا وجه کمک را مستقیما در راستای پرداخت هزینه های درمان مائده بپردازند.
 
بسیاری از خیران برای کمک به مائده با تماس با مهر خواستار ارائه شماره حساب هستند که به این وسیله اعلام می شود که تنها شماره حسابی که از سوی خانواده مائده اعلام شده است شماره حساب 0328016893005بانک ملی به نام احمد قاسمی نژاد راینی است همچنین شماره کارت عابر بانک مرتبط با این حساب نیز 6037991501544138 است.

طبق اعلام خانواده قاسمی هیچ شماره حساب دیگری جهت دریافت کمکهای مردمی برای عمل پیوند قلب مائده اعلام نشده و نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha