شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 42358

ماهی تن به سبب سرشار بودن از انواع ویتامین و امگا3 از بروز بیماری های خطرناکی چون سرطان پروستات در افراد جلوگیری می کند.

سلامت نیوز : ماهی تن به سبب سرشار بودن از انواع ویتامین و امگا3 از بروز بیماری های خطرناکی چون سرطان پروستات در افراد جلوگیری می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، ماهی تن در پیشگیری و کنترل بیماری های مزمن نقش مهمی داشته و مصرف آن مانع از بروز سرطان به خصوص سرطان پروستات می شود.
براساس مطالعات محققان ، ماهی تن یکی از ماهی هایی است که غنی از اسیدهای چرب امگا 3 بوده و برای رشد مغز و سیتسم عصبی و شبکیه چشم بسیار مفید است و بهتر است افراد کنسرو ماهی که از ماهی تن تهیه شده باشد را مصرف نمایند چرا که منبع بسیار خوبی از نظر تغذیه ای بوده و غنی از پروتئین بوده که برای دوران رشد بسیار مفید است این نوع ماهی فاقد اسیدهای چرب اشباع شده است و در مقابل سرشار از اسیدهای چرب امگا3 است که بر مصرف آن تاکید می کنیم.

این نوع ماهی علاوه بر پروتئین و چربی، حاوی مواد معدنی، کلسیم، آهن و روی بوده و سرشار از ویتامین های گروه B از جمله B6 بوده و ویتامین A و ویتامین D که در منابع غذایی کمتر یافت می شود در این ماهی به میزان بالایی وجود دارد و برای افراد عادی تاکید می شود که هفته ای 1 تا 2 بار در هفته انواع ماهی و از جمله ماهی تن را مصرف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha