یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 42420
سلامت نیوز: معمولا نوسان اخلاقی نوجوانان، به تغییرات هرمونی، مشکلات رابطه و تحقیر توسط والدین مغرور نسبت داده می‌شود. اما به نظر می‌رسد که بداخلاقی نوجوانان در واقع، از زمان تولد آنان، برنامه‌ریزی شده باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام نیوز، محققان دریافتند نوجوانانی که در تابستان یا بهار، متولد می‌شوند، در مقایسه با نوجوانانی که در ماه‌های سردتر پائیز یا زمستان، متولد می‌شوند، احتمال بیشتری دارد که در زمستان احساس ناراحتی و افسردگی کنند.

دانشمندان می‌گویند دلیل این امر، ممکن است این باشد که قرار گرفتن در معرض نور طبیعی در روزهای اولیه تولد، سیستم عصبی را برنامه‌دار می‌کند.

قرار گرفتن در معرض نور، برای ساعات طولانی، کودکان متولد شده در تابستان را نسبت به اختلال عاطفی فصلی، مستعد‌تر می‌کند.

اختلال خلقی فصلی، شرائطی است که طبق برآوردها، در هر زمستان 4 میلیون نفر در ا نگلیس، به آن مبتلا می‌شوند.

بر اساس گزارش دیلی میل، این تحقیق، از جمله تحقیقاتی بود که به دنبال بررسی رابطه فصل تولد و تاثیر آن بر سلامتی جسمی و روانی فرد در طول زندگی بود.

بررسی‌های سابق نشان داده بود کودکان متولد شده در زمستان، در برابر اسکیزوفرنی و آلرژی مستعدتر می‌باشند، در حالی که کودکان متولد شده در تابستان، احتمال دارد که قد بلندتر و قوی‌تر باشند. البته این کودکان متولد‌شده در تابستان، در معرض خطر اختلال گوارشی و بیماری ‌سیلیاک می‌باشند.
 

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha