بانك مركزی كمك كند تا كمبود دارویی در كشور ایجاد نشود

سلامت نیوز : رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به برخی مشكلات در انتقال ارز به شركت‌های خارجی دارو از بانك مركزی و ارگان‌های ذیربط خواست كمك كنند تا كمبود دارویی در بازار ایجاد نشود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دكتر احمد شیبانی ، در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر پایین بودن ذخیره دارویی كشور، گفت: ذخیره دارویی كشور پایین نیست و در حد متعارف است اما برای تامین داروی مورد نیاز كشور باید پیش بینی‌های لازم صورت گیرد كه در این زمینه نیز اقدامات لازم انجام شده است.

وی ادامه داد: در تامین داروی مورد نیاز كشور محدودیت‌هایی از سوی دشمن اعمال می‌شود اما برنامه‌ریزی و پیش بینی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته و صنعت داروسازی كشور نیز آمادگی لازم را فراهم كرده است.

رییس سازمان غذا و دارو تاكید كرد: در مجموع ذخیره دارویی كشور در حد متعارف و متعادلی است و مشكل خاصی برای تامین داروی مورد نیاز بیماران نداریم، مردم نگران نباشند.

 انتقال ارز به شركت‌های خارجی دارو مشكلاتی را در تامین داروی كشور ایجاد كرده است

 بانك مركزی كمك كند تا كمبود دارویی ایجاد نشود

وی ادامه داد: از بانك مركزی و مراجع اقتصادی و بازرگانی انتظار داریم در تامین داروی مورد نیاز كشور به ما كمك كنند كه ارز با نرخ مرجع به صنعت داروسازی داده شود و از طرف دیگر ارز به راحتی به شركت‌های خارجی دارو منتقل شود تا دارو به موقع در اختیار مردم قرار گیرد.

رییس سازمان غذا و دارو درباره تاثیر تغییرات نرخ ارز در تامین داروی مورد نیاز كشور گفت: تغییرات نرخ ارز چندان در تامین داروی مصرفی كشور تاثیری نداشته اما انتقال ارز به شركت‌های خارجی دارو مشكلاتی را ایجاد كرده است. اكنون در این زمینه در تلاشیم تا با هماهنگی بانك مركزی این مشكل را مرتفع ‌كنیم. در مجموع از تمام ارگان‌های مسوول از بانك مركزی، وزارت صنعت و معدن و تجارت و دیگر سازمان‌های ذیربط انتظار داریم كمك كنند تا كمبود دارویی در بازار ایجاد نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha