چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۵
کد خبر: 42678
سلامت نیوز : رییس دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: افزایش وزن و چاقی بیش از 30 درصد مردم كشور را رنج می دهد كه علت اصلی آن فقر حركتی آنان است.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دكتر 'باقر لاریجانی' در نشست خبری دومین المپیاد ورزشی كاركنان و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران افزود: این مشكل می تواند سلامتی مردم را با خطر مواجه كند.

رییس دانشگاه علوم پزشكی تهران به فقر حركتی بیش از 60 درصد مردم تهران اشاره كرد و افزود: بیماری ها رابطه مستقیمی با شیوه زندگی آنان دارد. توصیه می شود مردم ایران به ویژه تهرانی ها ورزش و فعالیت های بدنی را در برنامه های زندگی خود نهادینه كنند.

دكتر لاریجانی در ادامه با بیان اینكه ایجاد امكانات و فضای مناسب برای ورزش در مجموعه های وابسته به دانشگاه علوم پزشكی تهران در اولویت كاری قرار دارد، گفت: ساخت و ساز فضای های ورزشی در دانشكده ها، بیمارستان ها و خوابگاه های دانشجویی از برنامه های این دانشگاه است.

وی تصریح كرد این دانشگاه 20 هزار دانشجو و 20 هزار كارمند دارد كه باید برای آنان و خانواده هایشان حداقل 150 دقیقه فعالیت بدنی در هفته پیش بینی كند تا دچار مشكلات فقر حركتی نشوند.

دومین المپیاد ورزشی كاركنان و اعضای هیات علمی دانشكده های دانشگاه علوم پزشكی تهران از فردا - چهارشنبه - به مدت 9 روز برگزار می شود كه در این المپیاد بیش از دو هزار زن و مرد به صورت جداگانه در 24 رشته ورزشی با یكدیگر به رقابت می پردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha