چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۷
کد خبر: 42679

چای سیاه می‌تواند به كاهش استرس‌ها و اضطراب‌ها در زندگی روزمره كمك كند.

سلامت نیوز: به تازگی پژوهشی توسط دانشمندان استرالیایی انجام شده كه بیانگر ارتباط كاهش نسبتا قابل توجه فشار خون با نوشیدن چای سیاه بوده است، به همین دلیل ما بر آن شدیم تا سایر فواید نوشیدن چای را گردآوری كنیم.

1- چای سبز خواص ضدسرطانی دارد. در پژوهش‌های متفاوت نشان داده شده است كه كاتچین، ماده‌ای كه در چای سبز یافت می‌شود و EGCG نام دارد، با رشد سرطان مرتبط است. این ماده می‌تواند در كاهش دادن سرطان‌هایی همچون مثانه، روده بزرگ، مری، لوزالمعده، مقعد و شكم مفید باشد.

2- مصرف چای سبز سبب پایین آمدن خطر بیماری انسداد شریان‌ها می‌شود. در مطالعه‌ای كه ژاپنی‌ها انجام داده‌اند، محققان دریافته‌اند كه هرچه بیشتر چای سبز بنوشید، شانس شما در مبتلا شدن به بیماری گرفتگی رگ‌ها كمتر می‌شود.

3- چای سبز قادر است خطر لخته شدن خون و سكته‌ها را كاهش دهد. دكتر جانی بوون در كتاب «150 خوراكی سالم این سیاره» می‌گوید: «چای سبز ماده‌ای به نام فیبرینوژن را كه می‌تواند باعث لخته شدن خون و سكته‌ها شود، در بدن پایین می‌آورد.»

4- چای سیاه می‌تواند به كاهش استرس‌ها و اضطراب‌ها در زندگی روزمره كمك كند. سال 2010 دانشگاه UCL مطالعه‌‌ای انجام داد مبنی بر اینكه كسانی كه یك فنجان چای سبز می‌نوشند، در مقایسه با كسانی كه سایر نوشیدنی‌های آرامش‌بخش را می‌نوشند، زودتر می‌توانند بر استرس خود غلبه كنند.

5- نوشیدن چای سبز در حد متعادل، خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان را كاهش می‌دهد.

6- انواع چای‌ها و دم‌نوش‌های بدون كافئین و چای‌های گیاهی می‌توانند بیماری‌های متابولیكی یا بیماری‌های مربوط به سوخت و ساز بدن را كاهش داده و درمان كنند.

7- دم‌نوش‌ها و چای هانی‌بوش (نوعی گیاه دارویی كه طعم و بوی عسل دارد) می‌توانند احتمال سرطان پوست را از بین ببرند. در یك پژوهش در آزمایشگاه، مصرف دم‌نوش‌ها و هانی‌بوش، مانع ایجاد سرطان پوست در موش‌ها شده است و ما امیدواریم در آینده این مواد روی انسان‌ها نیز همین تاثیرات را داشته باشند. در واقع به نظر می‌رسد كه این خاصیت آنها در مورد انسان‌ها هم صادق باشد.

8- چای سیاه و سبز و برخی دم‌نوش‌ها خاصیت ضدپیری دارند. با مطالعه روی بلدرچین دریافته‌اند كه دم‌نوش‌های گیاهی به توانایی تخمگذاری آنها در طولانی مدت كمك می‌كند. از آنجایی كه پرندگان حیوانات پیشنهاد شده برای تحقیقات ضدپیری بودند، انتظار می‌رود كه دم‌نوش‌ها به همین میزان برای انسان‌ها نیز مفید باشند.
9- چای سیاه در مقایسه با چای سبز دارای محافظت بیشتری بر ضد تركیبات استرس است.
10- چای‌های گیاهی (هم چای سیاه و هم سبز) نشان داده‌اند كه محافظت بسیار بالایی برای باروری مردان بر ضد تركیبات استرس دارند. در مطالعه‌ای كه مكمل‌های تركیبات استرس ساخته‌شده از چای سبز آزمایش شدند، نشان داده شد كه چای قرمز، چای سبز، چای سبز چینی و به طور كلی عصاره انواع دم‌نوش‌ها سلامت اسپرم را بیشتر حفظ می‌كنند.

منبع: روزنامه شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha