یك كارشناس اطفال در آمریكا هشدار داد زنانی كه به تازگی صاحب فرزند شده‌اند نباید در حین شیر دادن به نوزاد خود چای، قهوه و یا شكلات مصرف كنند.

سلامت نیوز : یك كارشناس اطفال در آمریكا هشدار داد زنانی كه به تازگی صاحب فرزند شده‌اند نباید در حین شیر دادن به نوزاد خود چای، قهوه و یا شكلات مصرف كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر روت لارنس از متخصصان دپارتمان طب اطفال در دانشكده پزشكی و دندانپزشكی دانشگاه روچستر در این باره تاكید كرد: مصرف مواد خوراكی كافئین دار در هنگام شیر دادن به نوزاد موجب تجمع كافئین در بدن او و ایجاد علائمی چون بی خوابی و تحریك پذیری در نوزاد می‌شود.

به نوشته روزنامه سان، دكتر لارنس تشریح كرد: علت تجمع كافئین در بدن نوزاد این است كه نوزاد نمی‌تواند این ماده را به خوبی سوخت و ساز یا دفع كند.

بنابراین گزارش، كافئین علاوه بر قهوه و چای و شكلات در طیف زیادی از مواد خوراكی دیگر مثل نوشابه‌های غیرالكلی، نوشابه‌های ورزشی و برخی از داروهای غیرنسخه‌ای موجود است.

دكتر لارنس متذكر شد: معمولا مادران باید در دوره‌ای كه به نوزاد خود شیر می‌دهند مصرف كافئین را محدود كرده و با احتیاط از مواد خوراكی حاوی این تركیب استفاده نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha