سلامت نیوز : شهردار منطقه 4 از تبدیل 60 هکتار از مساحت بزرگترین پارک جنگلی تهران به مجموعه تفریحی و گردشگری خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، حسن کریمیان با تاکید بر رویکرد فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران اظهار داشت : فعالیت های گسترده فرهنگی واجتماعی از برکات تدابیر شهردار تهران است که شهرداری را از یک سازمان خدماتی به سمت نهاد اجتماعی خدماتی سوق داده است و موجب توفیقاتی برای شهروندان شده است.

وی با اشاره به موضوع آموزش شهروندی گفت: بیشترین معضل زندگی شهری عدم شناخت و رعایت حقوق دیگران است ، برای مثال در بحث ترافیک مشاهده میکنیم سبقتهای غیر مجاز ، پارک دوبله و حرکات حادثه ساز موجب بوجود آمدن مشکلات ترافیکی در شهر می شود و همین عدم آشنایی مردم با حقوق شهروندی موجب سخت و دشوار شدن زندگی در شهر می شود . بنابراین ما باید در طرحهای اجتماعی و فرهنگی به آموزش فرهنگ شهرنشینی بپردازیم و قطعا هر چه بیشتر در این زمینه فعالیت کنیم هزینه های نگهداری از شهر کاهش پیدا خواهد کرد.

کریمیان افزود: در منطقه 4 سالیانه 14 میلیارد تومان برای خدمات شهری و حفظ و نگهداری شهر هزینه می شود، این رقم در کل شهر تهران 140 میلیارد تومان است و چون منطقه ما 11 درصد از جمعیت و وسعت شهر تهران را به خود اختصاص داده است اگر شهروندان در این زمینه به تعامل با شهرداری بپردازند می توانیم در هزینه ها تا حدود 50 درصد صرفه جویی کنیم و این صرفه جویی خود نوعی درآمد است.

وی در خصوص پروژه های در حال اجرای شهرداری منطقه 4 گفت: پروژه باغ پرندگان با بیش از 5 هکتار وسعت برای پرندگان آبچر و در کل وسعت 23 هکتار بزرگترین باغ پرندگان خاورمیانه است که امیدواریم تا سال 91 تکمیل شود و یک مجموعه گردشگری برای شهروندان باشد.

کریمیان ادامه داد: دومین پروژه بزرگ ما احداث کارخانه تبدیل زباله به انرژی است که تا سال آینده تکمیل خواهد شد و ما می توانیم 800 تن زباله را که روزانه در منطقه 4 تولید می شود را در سه شیفت کاری به انرژی برق تبدیل کنیم تا در پارکهای سطح منطقه مورد استفاده قرار گیرد.

شهردار منطقه 4 همچنین در مورد ادامه بزرگراه شهید باقری حدفاصل استقلال تا بزرگراه شهید بابایی ، گفت : این پروژه به طول 2 کیلومتر تا خرداد ماه سال 91 به اتمام می رسد و شمال و جنوب منطقه را به هم متصل می کند.

وی افزود: بزرگراه شهید زین الدین نیز به طول 5/13 کیلومتر اجرایی شد که 7 کیلومتر آن در مهرماه افتتاح شد و 5/6 کیلومتر دیگر در خرداد ماه سال آینده به بهره برداری می رسد که شرق و غرب تهران را بهم متصل می کند.

کریمیان با اشاره به ساخت پل مکانیزه عابر پیاده در میدان رسالت ادامه داد : این پل موجب ساماندهی حرکت عابران پیاده در سطح خیابان می شود.

وی در پایان گفت: منطقه 4 با این وسعت و جمعیت نیاز به خدمات بیشتری دارد، ما در غرب تهران مجموعه های گردشگری و رفاهی و تجاری زیادی وجود دارد اما در منطقه 4 این مجموعه ها کمتر است و ما به دنبال این هستیم که سیتی سنتر، تهران مال و پارک فضایی را با همکاری بخش خصوصی در این منطقه را ه اندازی کنیم و یک تحول عظیم در شرق تهران بوجود آوریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha