سلامت نیوز : وزیر بهداشت اعلام کرد: سند راهبرد ملی کیفیت آب شرب بر اساس همکاریهای بین بخشی در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تصویب شد.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مرضیه وحید دستجردی با صدور پیامی به مناسبت روز ملی بهداشت محیط نوشت: 11 اسفند روز ملی بهداشت محیط را به همه همکاران ارجمند بهداشت محیط و فعالان این عرصه تبریک عرض می کنم.

وحید دستجردی گفت: کنترل عواملی از محیط زندگی که بر سلامت انسان تأثیرگذار است هدف فعالیتها و تلاش های مؤثر همه کارشناسان، متخصصان و دست اندرکاران بهداشت محیط کشور است که با حضور و فعالیت ارزشمند این عزیزان روزبروز شاهد موفقیتها و دستاوردهای شایان توجهی در این زمینه هستیم.

وزیر بهداشت افزود: در سالی که هفته های پایانی آن را سپری می کنیم از یک سو در ابعاد علمی شاهد پیشرفت های مهمی در زمینه بهداشت محیط بوده ایم به طوری که مجله تخصصی Iranian Journal of Environmental Health Science and Engineering براساس گزارش مراجع علمی معتبر بین المللی دارای بالاترین ضریب تأثیر در بین مجلات علوم پزشکی کشور شده است.

وحید دستجردی گفت: از سوی دیگر در بعد سیاستگذاری و برنامه ریزی سند راهبرد ملی کیفیت آب شرب که اساس همکاریهای بین بخشی را در یک دوره 15 ساله تا 1404 مشخص می کند با تلاش و پیگیری همکاران بهداشت محیط ، در وزارت بهداشت تدوین و به تصویب شورای عالی سلامت و امنیت غذایی رسیده است.

وحید دستجردی در پیام افزود:  این سند در صورت اجرا می تواند منشاء تحولی شگرف در ارتقاء کیفیت آب آشامیدنی کشور باشد و در بعد اجرایی برگزاری مانورهای آمادگی برای مقابله با شرایط اضطراری و طرح ضیج سلامت نوروزی را شاهد بودیم که در کنار دهها فعالیت و برنامه در حال اجرا که بعضی از آنها برای اولین بار در کشور انجام می شود نوید بخش آینده‌ای روشن در این زمینه است.

وزیر بهداشت گفت: اینجانب ضمن ارج نهادن به تلاش های خستگی ناپذیر همکارن بهداشت محیط در سراسر کشور از آنان می خواهم با شناخت دقیق مشکلات و نارسایی های موجود با بهره گیری از توان بالقوه عظیم خود با همت مضاعف و کار مضاعف فتح قله های علمی و حل مشکلات بهداشت محیط کشور را وجهه همت خود قرار دهند و از فرصت بی بدیلی که نظام جمهوری اسلامی برای خدمت گذاری به مردم شریف ایران فراهم کرده است حداکثر استفاده را بکنند تا روزبروز شاهد ارتقاء سطح سلامت و پیشرفت مردم عزیزمان باشیم.

در پایان ضمن تبریک مجدد 11 اسفند روز ملی بهداشت محیط از درگاه خداوند متعال برای شما عزیزان سلامت، موفقیت و بهروزی مسئلت می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha