شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 43732
سلامت نیوز: اگر هزاران روش را برای کم کردن وزنتان استفاده کرده و موفق نشده‌اید بد نیست یک بار هم که شده روش کار گروهی را انتخاب کنید. محققان به تازگی اعلام کرده‌اند که اگر در یک گروه خوب قرار بگیرید، بهتر می‌توانید وزن کم کنید. آنها متوجه شدند در یک رقابت برای کاهش وزن کسانی بیشتر وزن کم کرده بودند که همگروهی‌های تأثیرگذارتری داشتند. یادتان باشد افراد دور و بر ما تأثیر به‌سزایی بر سلامت ما دارند.

 نه تنها درتقویت رفتار سالم بلکه در رفتار ناسالم ما هم موثرند. وقتی گروهی از دوستان باهم تصمیمی می‌گیرند وزن کم کنند و غذاهای سالم و کم‌کالری بخورند بیشتر می‌توانند مشوق همدیگر باشند تا بر تصمیم خود باقی بمانند. اعضای یک تیم می‌توانند به یکدیگر برای پی‌گیری هدفشان انگیزه و قدرت بدهند.

این محققان 3330 فرد چاق را در 987 تیم 5 تا 11 نفره قرار دادند. آنها افرادی را که در مرحله اول توانسته بودند تا 5 درصد از وزنشان را کم کنند در یک گروه قرار دادند و مشاهده کردند گروه‌هایی که تأثیر اجتماعی بهتری بر هم داشتند توانستند تا 20 درصد وزن کم کنند. جالب این بود که سرگروه‌ها بیشتر از اعضای گروه وزن کم کرده بودند.

 شاید به این علت که بیشتر از بقیه انگیزه داشته و درگیر قضیه بودند. شما هم اگر تصمیم جدی برای کم کردن وزنتان دارید تأثیر حمایتهای جمعی را دست کم نگیرید و زودتر برای شروع یک کار گروهی اثر بخش اقدام کنید.‏

منبع: روزنامه اطلاعات

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha