دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۵
کد خبر: 43889
سلامت نیوز : پژوهشگران آمریکایی در تحقیقات جدید خود دریافتند که ماده کاکائو می‌تواند عملکرد عضلات اسکلتی انسان را بهبود بخشد.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس به نقل از نشریه  "Clinical and Translational Science، پژوهشگران دانشکده پزشکی سن دیاگو در ایالت کالیفرنیای آمریکا بعد از تحقیقات خود دریافتند که بیماران دچار نارسایی عضله قلب و بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم بعد از درمان سه ماهه با ماده epicatechin موجود در کاکائو بهبودی چشمگیری را در عملکرد عضلات استخوانی شاهد بودند.

درمان با ماده epicatechin همچنین موفق شد که در شکل و عملکرد میتوکندری (کارخانه های تولید انرژی در سلول) بهبودی ایجاد کرده و توانایی بیماران دچار نارسایی عضله قلب و بیماران دیابتی نوع دوم را در اجرای تمرین‌های ورزشی برای مدت طولانی افزایش دهد.

میتوکندری یک اندامک مخصوص به سلول های یوکاریوتی است. این اندامک ضخامتی از 5/.  تا 10 میکرومتر (μm) دارد.

عملکرد اصلی این اندامک ها تولید انرژی سلول در شکل مولکول های ATP (آدنوزین تری فسفات) است.

علاوه بر عملکرد اصلی تولید انرژی، فعالیت‌های دیگری مانند انتقال پیام، تمایز سلولی، مرگ برنامه‌ریزی شده سلولی، کنترل چرخه و رشد سلولی نیز بر عهده این اندامک است.

میتوکندری‌ها در برخی از بیماری‌های انسان مانند نقص عملکرد قلب دخیل هستند و همچنین ممکن است در فرآیند پیری نیز مؤثر باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha