یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 44203
سلامت نیوز : متخصصان تغذیه می‌گویند یكی از متداول ترین رژیم‌های غذایی برای كاهش وزن، رژیم حاوی گریپ فروت است.

به گزارش ایسنا، این رژیم غذایی شامل نوشیدن حداقل سه لیوان آب میوه گریپ فروت در هر روز است كه به سوختن كالری‌های اضافی بدن كمك می‌كند. هرچند طعم این میوه اندكی تلخ است اما برای سلامتی مزایای بسیاری دارد.

به گزارش سایت اینترنتی ارگانیك، در این مقاله به برخی از این خواص مفید اشاره شده كه ممكن است از بعضی از آنها بی اطلاع باشید.

هرچند گریپ فروت ترش بوده و طعم اسیدی دارد اما می‌تواند پس از هضم شدن واكنش قلیایی ایجاد كند و به این ترتیب در برطرف كردن حالت اسیدی در دستگاه گوارش بدن بسیار موثر است. گریپ فروت هم چنین سرشار از ویتامین ث است كه در حفظ حالت انعطاف پذیری سرخرگ‌ها تاثیر دارد و در عین حال به استحكام این عروق كمك می‌كند. بعلاوه این میوه حاوی تركیبی موسوم به پكتین است كه میزان تجمع رسوبات در جداره سرخرگ‌ها را كاهش می‌دهد.

بر اساس گزارش فوق، مصرف مداوم گریپ فروت هم چنین به تقویت سیستم ایمنی بدن كمك می‌كند. این میوه از آنجا كه در پایین نگه داشتن قند خون تاثیر دارد برای بیماران مبتلا به دیابت بسیار مفید است. متخصصان تغذیه هم چنین تاكید دارند خوردن گریپ فروت قبل از رفتن به رختخواب باعث می‌شود خواب بهتر و مطلوبتری داشته باشید و بنابراین علائم بی خوابی را نیز كاهش می دهد.

از سوی دیگر متخصصان مامایی به زنان باردار مصرف این میوه را توصیه می‌كنند چون گریپ فروت احتباس آب در بدن را كاهش داده و در نتیجه مانع از ایجاد حالت تورم در پاهای زنان باردار می‌شود. این میوه در عین حال حاوی آنزیم‌های چربی سوز است كه می‌توانند به كاهش وزن بیشتر كمك كنند. چون این آنزیم‌ها در واقع از ذخیره شدن قند و چربی در بدن جلوگیری می‌كنند، پزشكان هم چنین معتقدند نوشیدن آب میوه تازه گریپ فروت موجب بهبود و تسكین گلودرد می‌شود.

در پایان این مقاله هم چنین تاكید شده است این میوه به دلیل دارا بودن خواص آنتی اكسیدانی بالا در پیشگیری از سرطان موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha