سلامت نیوز : محققان انگلیسی و ژاپنی توانستند ژن مسئول ابتلا به سرطان حنجره موسوم به ATR gene را کشف کنند.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، محققان انگلیسی به همراه محققان دانشگاه هیروشیمای ژاپن در تحقیقات مشترک خود توانستند ژن مسئول ابتلا به بیماری سرطان حنجره به نام ATR gene را کشف کنند.

این پژوهشگران دریافتند که جهش یا اختلال در ژن ATR gene با ابتلا به تومورهای سرطان حنجره ارتباط قوی دارد.

این تحقیقات توانست نخستین دلیل علمی را در اثبات ارتباط بین جهش یا اختلال در ژن ATR و ابتلا به سرطان حنجره ارائه کند.

بر این اساس، پژوهشگران احتمال زیادی می‌دهند که ابتلا به تومورهای سرطان حنجره به طور کامل با عوامل ژنتیکی در ارتباط باشد.

پژوهشگران در تحقیقات خود یکی از خانواده‌های آمریکایی را مورد بررسی قرار دادند که 24 نفر از اعضای آن در طول ۵ نسل کامل دچار برخی از اختلالات و مشکلات جسمی در موها، انگشتان و دندانها بودند.

به گفته پژوهشگران، جالب توجه بود که تقریباً همه آنها به سرطان حنجره مبتلا بودند.

پژوهشگران ابتدا از خون 13 نفر از اعضای این خانواده که به سرطان حنجره مبتلا بودند، نمونه‌برداری کردند و سپس از خون 13 نفر دیگر از اعضای این خانواده که به سرطان حنجره مبتلا نبودند، نمونه‌برداری کردند و بعد از تجزیه و تحلیل خود به این نتیجه رسیدند که همه مبتلایان به سرطان حنجره جهشی را در ژن ATR داشتند که این امر مسئولیت این ژن در ابتلا به سرطان حنجره را ثابت می‌کند.

پژوهشگران هم اکنون در حال بررسی عمیق‌تر مکانیزم کاری این ژن هستند و بحث درباره میزان امکان اصلاح آن هستند؛ به این امید که به درمانهای جدیدی برای سرطان حنجره برسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha