پنجشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۴
کد خبر: 44659
سلامت نیوز: براى جلوگیرى از اختلال چرخه خواب در حین سفرهاى طولانى هوایى و همچنین هواپیمازدگی، افراد باید پیش از حركت به مقدار كافى بخوابند و غذاى متعادل و سبك مصرف كنند.

دكتر فاطمه رخشانی مدیر كل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اظهار داشت: اگر افراد مبتلا به بیمارى خاص بوده و براى آن دارو مصرف مى كنند، به قدر كافى از آن دارو را در كیف دستى خود به همراه داشته باشند و اگر مبتلا به صرع یا دیابت هستند، كارت شناسایى، نشان دهنده این موضوع را، به همراه داشته باشند.

وی افزود: به دلیل این كه هواى درون هواپیما خشك است برای جلوگیرى از كم آبى بدن در طول سفر از آب و نوشابه هاى فاقد كافئین و الكل استفاده كنند.

دكتر رخشانی ادامه داد: اگر افراد در حین پرواز دچار گوش درد شدند، پیش از پرواز از داروهاى ضداحتقان (پرخونى مخاط) استفاده كنند همچنین جویدن آدامس در طول پرواز هم كمك مى كند براى جلوگیرى از گوش درد در طول پرواز به نوزادان پستانك یا شیشه شیر بدهید.

مدیر كل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: در طول پرواز در صورت امكان گهگاه چند قدمى راه بروند، همچنین نوشیدن آب، منقبض كردن عضلات ساق و پوشیدن جوراب هاى كشى مى تواند در جلوگیری از این امر كمك كند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha