سلامت نیوز : نگاهی تازه به مجموعه‌ای از مطالعات قبلی از سوی گروهی از كارشناسان فرانسوی تایید كرد تنها چند روز نفس كشیدن در هوای آلوده باعث افزایش خطر حمله قلبی می‌شود.
با وجودی كه از مدت‌ها پش ثابت شده است چندین سال زندگی كردن در شهرهای آلوده یا نزدیك بزرگراه‌های اصلی خطر ابتلا به بیماری‌های قبلی را تشدید می‌كند. اما این مطالعه نشان می‌دهد كه حتی تماس كوتاه مدت با آلودگی هوا برای قلب واقعا مضر است و خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، دكتر سانجای راجاگوپالان كه روی آلودگی هوا و وضعیت سلامت قلب و عروق در دانشگاه اوهایوی آمریكا مطالعه می‌كند، خاطرنشان كرد: هرچند ممكن است تغییرات روزانه در ذرات آلاینده موجود در هوا اندك باشد اما این تغییرات اندك به لحاظ افزایش آسیب پذیری مردم در برابر مشكلات قلبی و عروقی بسیار حائز اهمیت و تاثیرگذار است.
وی افزود: به علاوه افرادی كه پیش زمینه مشكلاتی قلبی داشته‌اند در این زمینه بیشتر آسیب پذیر هستند. هم چنین دكتر هازریج موستافیك از متخصصان مركز مطالعات قلب و عروق پاریس با مقایسه و بازبینی 34 مطالعه قبلی در زمینه تاثیر تك تك آلاینده‌های صنعتی یا ترافیكی شامل مونوكسید كربن، دی اكسید نیتروژن و ریزآلاینده‌ها روی قلب و عروق دریافت احتمال حمله قلبی با افزایش سطح تمام این آلاینده‌ها به استثنای اوزون تشدید می‌شود.
این مطالعه به طور مفصل در مجله انجمن پزشكی آمریكا ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha