دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۷
کد خبر: 46112
سلامت نیوز : برای پخت مرغ در فر اجاق گاز، روش‌های مختلفی وجود دارد.

یکی از آنها پخت مرغ تکه شده همراه سبزیجات مختلف از جمله هویج، سیر، پیاز، سیب‌زمینی و طعم‌دهنده‌های دیگر در ظروف مخصوص سرامیکی یا پیرکس است.

در کشور بلغارستان نیز همین تنوع در روش پخت و همچنین ترکیب مواد همراه آن وجود دارد ولی یکی از رایج‌ترین این ترکیب‌ها – در همین روش- لوبیاقرمز و سبزیجات معطر مختلفی از جمله رزماری است که در فصل بهار در طبیعت یافت می‌شود.

مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر:

- ۲۵۰ گرم لوبیا قرمز
- ۸ تا ۱۲ تکه مرغ
- ۳ عدد پیاز بزرگ که به صورت درشت خلالی شده
- یک چهارم قاشق چای‌خوری پودر آویشن یا ارگانو
- یک قاشق چای‌خوری سرپر رزماری تازه خرد شده
- نوک قاشق چای‌خوری جوزهندی رنده شده
- دوسوم پیمانه خامه
- یک قاشق سوپ‌خوری فلفل قرمز
- نمک و فلفل به میزان لازم
- چند شاخه رزماری برای تزئین

طرز تهیه:

۱‌ – فر اجاق‌گاز را روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد یا ۳۵۰درجه فارنهایت از پیش گرم کنید. لوبیاها را نیز از شب قبل خیس کرده، پس از چند بار تعویض آب، آن را بپزید. تکه‌های مرغ را هم پاک کنید و بشویید، سپس داخل سبدی قرار دهید تا‌آب اضافی آن خارج شود. پس از آن مقداری نمک و فلفل سیاه روی آنها بپاشید و در ظرفی بگذارید تا طعم‌دار شوند.
۲ – حالا کف ظرف سرامیکی یا پیرکس را با کمی روغن مایع چرب کنید و بعد نصف مقدار پیازها را در کف ظرف ریخته، نیمی از لوبیاهای پخته را نیز روی پیاز بریزید. پس از آن یک لایه دیگر پیاز ریخته، روی آن را با باقیمانده لوبیا قرمز بپوشانید.
۳ – در کاسه دیگری سرکه را با آویشن، رزماری و جوزهندی مخلوط کنید و آن را روی پیاز و لوبیا قرمز بریزید. در ظرف دیگری خامه را با فلفل قرمز مخلوط کنید.

۴ – ابتدا مرغ را داخل مخلوط خامه و فلفل ریخته، خوب به مواد آغشته کنید، سپس روی لوبیاها بریزید. دهانه ظرف را با ورق آلومینیومی پوشانده، به مدت یک ساعت و نیم داخل فر - با همان درجه حرارتی که از پیش روشن کرده بودید- قرار دهید.

البته در یک ربع آخر، ورق فویل آلومینیوم را از روی ظرف بردارید تا مرحله پخت غذا بدون در ادامه پیدا کند. در پایان، غذا را با چند برگ رزماری تازه تزئین کرده، به همراه لیموترش آماده پذیرایی کنید.

منبع : تک بانو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha