یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5176

استاد دانشکده علوم انتظامی معتقد است ، افت تحصیلی و نبود برنامه های اوقات فراغت ، بزهکاری نوجوانان را 15 درصد افزایش داده است .

دکتر مجید ابهری در گفتگو با مهر گفت: افت تحصیلی پایه اول متوسطه 25 درصد افزایش یافته به گونه ای که اغلب این دانش آموزان مردود شده و یا ترک تحصیل کرده اند و به طور حتم این امر را می توان در افزایش 15 درصدی بزهکاری نوجوانان دخیل دانست.

استاد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران تصریح کرد : در شرایطی با افزایش حجم پرونده های نوجوانان بزهکار و به خصوص افزایش درگیری های فیزیکی و سرقت مواجه هستیم که با آغاز فصل تابستان و شروع تعطیلات انتظار می رود مسئولان ونهادهای متولی با عنایت به گسترش خطرات آسیب های اجتماعی به دنبال فکر اساسی برای قشر نوجوان و جوان باشند.

ابهری، به وجود هزار و 600 نوع مواد مخدر روان گردان در کشور اشاره کرد و گفت : مواد روانگردان به آسانی در سطح جامعه در اختیار قشر نوجوان قرار می گیرد و این در حالی است که اقدامی اساسی در رفع این معضل صورت نمی گیرد .

وی گفت : اغلب نوجوانان از حداقل امکانات تفریحی و سرگرمی  در جامعه محروم هستند و به طور حتم با چنین وضعیتی افزایش 15 درصدی جرائم بزهکاران امری عجیب به نظر نمی رسد.

استاد دانشکده علوم انتظامی خاطر نشان کرد: افزایش آسیب های اجتماعی در پایان هر تابستان غیر قابل انکار است بنابراین ایجاب می کند دستگاههای متولی با برنامه ریزی دقیق و اصولی اجازه ندهند نوجوانان با پرسه زدن در خیابان ها به ورطه آسیب های اجتماعی سقوط کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha