براساس یافته‌های اخیر پزشكان، ویتامین C موجود در میوه‌ها و اسیدهای چرب امگا -3 موجود در ماهی می‌تواند علایم بیماری آسم را در نوجوانان تسكین دهد.به گزارش ایسنا، جین برنز محقق دانشكده بهداشت عمومی هاروارد در بوستون در این باره متذكر شد: نوجوانانی كه كمترین میزان مصرف میوه‌ها، ویتامین C و اسیدهای چرب امگا - 3 را در طول روز دارند عملكرد ریه‌های آنها كاهش یافته و علایم این بیماری تنفسی در آنها بیشتر از نوجوانانی است كه از این مواد مغذی بیشتر استفاده می‌كنند.

برنز افزود: در این سن نوجوانان باید فعالیت ریوی مطلوب و قوی داشته باشند و اگر غیر از این باشد عملكرد ریه‌های آنها در سالهای بعدی عمرشان دچار مشكل و اختلال خواهد شد.

اكثر این نوجوانان سفید پوست بوده و ‌حدود یك سوم از آنها اضافه وزن دارند. نزدیك به سه چهارم از ایشان به طور روزانه مولتی ویتامین مصرف نمی‌كنند.

هم چنین مطالعات نشان می‌دهد كه یك چهارم از این نوجوانان سیگار می‌كشند.

نتایج این پژوهش در مجله چست به چاپ رسیده است.

انستیتو ملی قلب، ریه و خون در آمریكا در این زمینه با ارائه آماری اعلام كرد كه حدود 20 میلیون آمریكایی در حال حاضر به بیماری آسم مبتلا هستند كه 9 میلیون نفر از آنها را كودكان تشكیل می‌دهند.

اگرچه علت دقیق این بیماری هنوز ناشناخته است اما پزشكان می‌دانند كه التهاب جدی در مجاری تنفسی عامل اصلی در بروز بیماری آسم است.

امروزه درمان‌های پیشگیرانه برای آسم برای كاهش این التهاب مدنظر هستند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha