سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 60405
سلامت نیوز : كمر درد در این روزها به عنوان طاعون مدرن شناخته می شود. به طور كلی 7نفر از هر 10نفر از این موارد رنج می برد. كمر درد به عنوان یكی از بیماری های اصلی در كارمندان پشت میز نشین شناخته می شود، به طوری كه در انگلستان از آن به عنوان دومین مشكل بزرگ پس از استرس نام می برند.نشستن به مدت طولانی یكی از بدترین رفتارها برای پایین كمر است. قوز كردن و حالت های بد راه رفتن نیز می توانند باعث ایجاد درد در گردن و بالای كمر شما بشوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از کیهان ؛ رعایت نكات زیر می تواند به شما در رفع این مشكل بزرك كمك كند:
¤توجه كنید در طول روز و در حالی كه پشت میز نشسته اید پاهایتان با زمین در تماس باشند و در غیر این صورت از استراحتگاه پا استفاده كنید. این باعث می شود تا فشار كمتری به ستون فقرات شما وارد شود و در نتیجه میزان كمر درد را كاهش می دهد.
¤اطمینان حاصل كنید كه در انتهای صندلی نشسته اید و شانه های شما نیز به طور كامل در بالای صندلی قرار گرفته باشد. لم دادن و از زیر در رفتن باعث می شود تا ستون فقرات از حالت اصل خود خارج شده و مشكلاتی را برای شما به وجود آورد.
¤ در هنگام نشستن دقت كنید كه زانوهایتان از قسمت فوقانی بدنتان پایین تر باشد یعنی پاهای شما باید شیبی به سمت پایین داشته باشد. این كار به طور ناخود آگاه باعث می شود تا كمر شما صاف قرار بگیرد.
¤ سعی كنید به خودتان استراحت بدهید. به هیچ عنوان بیش از 40 دقیقه مداوم پشت میز ننشینید و پس از هر میزان پشت میزنشینی حداقل 5 دقیقه در محیط كار راه بروید و كمی حركات كششی انجام دهید.
¤ فضای مناسبی را در مقابل پاهایتان ایجاد كنید و از شلوغ كردن فضای زیر میزتان پرهیز كنید تا فضا برای تكان دادن پا باشد.هرچند دقیقه پاهایتان را از زمین جدا كنید و مقداری آن ها را بكشید تا خون در آن ها به جریان بیافتد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha