سلامت نیوز : حسن ابوالقاسمی در پنجمین کنگره بهداشت باروری افزود: آنچه مهم است تغییرات فیزیولوژیکی است که اتفاق می‌افتد. این تغییرات در زنان و مردان به شکل تغییرات روانی جسمی ایجاد می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه اداد: باید مراقبت‌هایی در جامعه ایجاد شود در این خصوص نیازمند افزایش مطالعات هستیم.

ابوالقاسمی گفت: سلامت روانی و پرداختن به ابعاد سلامت اجتماعی و معنوی می‌تواند کیفیت زندگی بهتری را برای سنین بالا فراهم کند وبه این ابعادی که در فرهنگ دیرینه ما بوده و بسیار پر اهمیت است توجهی آنچنان که باید در گذشته نشده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: اگر امروز به سلامت معنوی توجه کنیم افق روشنی برای برنامه‌ریزی در خصوص افزایش کیفیت زندگی در همه سنین خواهیم داشت.

ابوالقاسمی گفت: جمعیت جوان برای ما فرصتی مغتنم است که در دانشگاه نیز از این قشر به تعداد زیاد در اختیار داریم اما باید به ابعاد مختلف سلامت در دپارتمان‌های مختلف علمی پرداخته شود.

وی با طرح این سوال که آیا می‌توان فقط برای سنین بالا برنامه‌ریزی کرد گفت: باید از شروع زندگی بر ابعاد مختلف سلامت برنامه‌ریزی کنیم کودکان ما و سبک زندگی آن‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

ابوالقاسمی در بعد کلان هنوز این مسئله اتفاق نیفتاده و اگر درمانگاهی برای افراد مسن بخواهیم ایجاد کنیم بیمه جایگاهی ندارد بیمه‌ها انواع و اقسام اعمال جراحی و بستری در بخش‌ها را پوشش می‌دهند اما هنوز این آمادگی برایشان ایجاد نشده که اگر پزشکی بخواهد 1 ساعت گفت و گو کند و سبک زندگی را برای فرد توضیح دهد بیمه آمادگی پوشش را ندارد.

وی گفت: بی‌معناست که از سلامت اجتماعی بخواهیم صحبت کنیم اما بخشی که باید هزینه پرداخت کنند راه خودش را برود.

ابوالقاسمی ادامه داد: پرداخت‌ها درمان محور هستند و رنج می‌بریم که آنجایی که باید سیاست‌گذاران منابع لازم را اختصاص دهند محقق نشده است.

وی گفت: اگر بنا باشد بودجه‌های مربوط به سلامت در زمینه استفاده از تکنولوژی‌ها باشد نمی‌توانیم ابعاد همه جانبه سلامت را پوشش دهیم بیمه‌ها برای پوشش خدمات پیشگیرانه حوزه سلامت آماده نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha