سلامت نیوز : دکتر امیر میرباقری فوق تخصص گوارش و کبد و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست داد.در این حادثه تاسف بار برادران مرحوم دکتر سیدامیر میرباقری فوق تخصص گوارش و عضو هیات علمی بیمارستان امیر اعلم، دکتر سیدنادر میرباقری مدیر آزمایشگاه بیمارستان فیروزگر، مهندس امید میرباقری و نظام الدین پزشکی از دوستان این سه برادر نیز جان خود را از دست دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ گفتنی است مرحوم دکتر امیر میرباقری مقالات متعددی در ژورنال‌های مختلف به چاپ رسانده و شیوه های درمانی متفاوتی را در زمینه گوارش و کبد ابداع کرده بود. همچنین عضویت در دانشگاه علوم پزشکی اهواز، سرپرست بخش داخلی بیمارستان ایرانیان دوبی بوده است.

بنا به این گزارش وی سابقه فعالیت در بیمارستان های دولتی و خصوصی اعم از بیمارستان امیراعلم را در کارنامه فعالیت خود داشت.در این رابطه، مرتضی همایون نسب مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول در این باره گفت: این حادثه بر اثر نشت گاز منواکسید کربن در منزل یک پزشک در دزفول اتفاق افتاده است در این حادثه علاوه بر پزشک و دو برادر وی یک نفر میهمان آنان که وی نیز پزشک بوده جان خود را از دست داده اند.

وی اضافه کرد: یکی از نزدیکان این پزشکان که صبح روز جمعه از غیبت آنان نگران شده با مراجعه به منزل وی متوجه وقوع این حادثه شده و با اورژانس و نیروهای امدادی تماس می گیرد.

وی افزود: متاسفانه هنگام حضور ماموران امدادی در محل حادثه، هر چهار نفر بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست داده بودند. وی استفاده از دودکش و کلاهک غیر استاندارد را علت وقوع این حادثه عنوان کرده است.

مرحوم دکتر سیدامیر میرباقری در سال 1337در شهر تهران متولد شد. وی تحصیلات ابتدایی را در دبستان پهلوی (سابق) در سال 1342 و تحصیلات متوسطه را در دبیرستان بایندر آغاز نمود و در سال 1355 موفق به اخذ مدرک دیپلم شد. مرحوم میرباقری تحصیلات عالی خود را در سال 1355 در رشته پزشکی دانشکدة پزشکی دانشگاه اهواز آغاز کرد و در سال 1363 فارغ‌التحصیل شد.

وی در سال 1367 موفق به اخذ درجة تخصص در رشتة بیماریهای داخلی از دانشکدة پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید. او سپس تحصیلات فوق‌تخصصی خود را در رشتة گوارش در دانشگاه علوم پزشکی تهران ودر سال 1370 به پایان رساند.

وی دوره‌های تکمیلی آندوسونوگرافی را در دانشکدة کلینیک بورد دانشگاه پاریس (کشور فرانسه) گذراند. وی در سالهای اخیر به عنوان عضو هیئت علمی و دانشیار گروه داخلی در بخش گوارش بیمارستان امیراعلم به خدمت رسانی به بیماران مشغول بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از سال 75-1363 ، عضو هیئت تحریریه مجله علوم پزشکی اهواز به مدت 3 سال، عضو هیئت بررسی طرح‌های تحقیقاتی پژوهشی دانشگاه اهواز به مدت 3 سال، سرپرست بخش داخلی بیمارستان ایرانیان دبی به مدت 3 سال، سرپرست اجرای کنفرانس‌های علمی بیمارستان ایرانیان دبی به مدت 3 سال و عضو هیئت تحریریه مجله علمی بیمارستان ایرانیان به زبان انگلیسی به مدت 4 سال بخشی از سوابق این استاد فقید بود.

همچنین دکتر سیدنادر میرباقری متخصص علوم آزمایشگاهی و مدیر آزمایشگاه بیمارستان فیروزگر همکار دیگر دانشگاه علوم پزشکی تهران بودکه در این حادثه همراه دو برادر دیگر و یکی از دوستان خود دچار حادثه شد و جان باخت.

بر این اساس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضایعه درگذشت این استاد برجسته و پزشک متعهد، دکتر سیدنادر میرباقری مدیر آزمایشگاه بیمارستان فیروزگر، مهندس امید میرباقری و نظام الدین پزشکی از دوستان این سه برادر را به جامعه دانشگاهی، همکاران، شاگردان و اعضای خانواده آنان تسلیت گفت.

گفتنی است، مراسم تشییع و خاکسپاری این عزیزان امروز یکشنبه 24 دیماه 1391 ساعت 9 صبح در قطعه 256 بهشت زهرا برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha