شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۹
کد خبر: 68658
سلامت نیوز : در بعضی از افراد حتی در سنین پایین گودی زیر چشمها به صورت ارثی ویا در اثر لاغری دیده می شود گودی زیر چشمها بدلیل کاهش بافت زیر پوست می باشد وبا کرم وبا داروی خاصی قابل بر طرف کردن نمی باشد .

جهت رفع این گودی می توان از فیلر های مصنوعی ماند انواع ژلها ویا فیلرها طبیعی که همان چربی است استفاده کرد ژلها باید مناسب برای تزریق در زیر چشم باشدوبا سوزن تزریق نگردد چون امکان خطراتی از نظر وارد شدن ژل به داخل رگهای چشم را داشته باشد وجود دارد بنابراین جهت تزریق این ژلها از میکروکانولاهای مخصوص استفاده می شود که احتمال نفوذ وخطری نیز برای چشم بدنبال نخواهد داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پزشک آنلاین ؛ اما بهتر ازژل ، چربی است که از بدن خود فرد گرفته می شود وبعد از تصفیه کردن وسانتریفوژ چربی خالص بعد از دادن بیحسی موضعی توسط کانولای ظریف به زیر چشم تزریق می شود وپس از چند روز تورم این سلولهای زنده چربی با بدن جوش می خورند وجزئی از بافت چربی طبیعی زیر چشم می شوند چربی علاوه بر حجم دادن وپر کردن گودی زیر چشم جوانسازی وکاهش چروک زیر چشم وهمچنین کاهش برجستگی رگهای کبود زیر چشم نیز می گردد .

اگر شخصی دچار چروک زیاد زیر چشم است مى توانداز PRP  ولیزر فرکشنال هم در همان جلسه استفاده كند ومی دانیم که PRP  علاوه بر جوانسازی ورفع چروک تیرگی زیر چشم را نیز کاهش می دهد .

بنابراین تزریق چربی با PRP  به همراه لیزر فرکشنال می توانید بهترین روش کاهش گودی ،چروک وکبودی زیر چشم باشدPRP  همچنین می تواند رشد مژه ها وابروها را هم که تقویت کننده واگر به روش صحیح تهیه شود نتایج بسیار خوبی خواهد داد . در این روش پس از گرفتن خون بیمار در لوله هاى مخصوص PRPپلاكت غنى شده از آن استخراج میشود غلظت پلاكت را میتوان در آزمایشگاه تعیین كرد كه معمولا باید بیش از سه برابر غلظت پلاكت خون باشد،و سپس پى آرپى تهیه شده در زیر چشم تزریق میگردد. پى آر پى را مى توان با چربى مخلوط كرد و همزمان تزریق نمود و نتایج بهبودى بیشترى بدست آورد.

نکته مهم اینکه در این چربی می توان رفع گودی پشت پلک بالا هم استفاده کرد وکسانی که حالت چشمانشان همیشه خسته وتورفته است تزریق چربی می تواند بهترین ومناسب ترین روش و درمان قطعی برایشان باشد .

نویسنده دکتر مریم ملکی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha