شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6877

محققان در گزارش جدیدی تخمین زده‌اند كه اگر ساكنان مناطقی كه آب وهوای سردتری دارند، میزان ویتامین D را در بدنشان افزایش دهند، می‌توان از بروز هزاران مورد جدید ابتلا به سرطان‌های سینه و روده در هر سال جلوگیری به عمل آورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، تعداد قابل توجهی از تحقیقات نشان داده است كه ویتامین D می‌تواند در پیشگیری از خطر سرطان نقش مهمی ایفا كند.

بخش عمده‌ای از این تحقیق، بر اساس نرخ ابتلا به سرطان در مناطق مختلف جهان تهیه شده است. برای مثال، نرخ سرطان‌های سینه، روده و تخمدان در مناطق آفتابی جهان كمتر از آب وهوای شمالی است كه زمستانهای سرد داشته و تماس مردم با نور خورشید محدود است.


نور خورشید باعث ساخته شدن ویتامین D در پوست می‌شود و افرادی كه كمتر با نور خورشید تماس دارند، ذخایر این ویتامین در بدنشان به مراتب كمتر است.

تكمیل این مطالعات در شرایط آزمایشگاهی نشان داده است كه ویتامین D می‌تواند به پیشگیری از رشد و گسترش سلولهای سرطانی كمك كند و در آزمایشات بالینی نیز معلوم شد افرادی كه دوز بالایی از ویتامین D دریافت كردند كمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان هستند.

در این پژوهش جدید كه توسط محققان دانشگاه كالیفرنیا صورت گرفته، اطلاعات مربوط به متوسط مقدار ویتامین D در خون افراد و نرخ ابتلا به سرطان‌های سینه و روده در 15 كشور مورد استفاده و بررسی قرار گرفته است و نتایج این پژوهش در مجله «نوتریشن ریویو» به چاپ رسیده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha