سلامت نیوز : مسعود یاوری در گفت وگو با فارس، افزود: در چهارشنبه آخر سال،پس از ضایعات دست ضایعات چشم قرار دارد اما ضایعات دست به مراتب از کارافتادگی بیشتری را به همراه دارد.

وی ادامه داد: ضایعات دست در این ایام به دو صورت سوختگی و از هم پاشیدگی که به شکل آسیب به تاندون، استخوان، اعصاب و عضلات دست است ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین مراقبت از دست در این ایام بسیار ضروری است و فقط افرادی که با مواد غیراستاندارد محترقه بازی می‌کنند یا آن را می‌سازند مربوط نمی‌شود بلکه تماشاگران و رهگذران نیز هر سال دچار حادثه می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: دوری کردن افراد از محل آتش‌بازی در این ایام تأثیرگذار است و اصلاح رفتار بهترین روش است. حتماً نباید از مواد محترقه استفاده کرد بلکه می‌توان به سنت‌های قبلی رجوع کرد و روزهای شادی را رقم زد.

وی تصریح کرد: ضایعاتی که به دست وارد می‌شود در بهترین شرایط ممکن است 70 درصد عملکرد دست را برگرداند و 100 درصد جبران آن امکان‌پذیر نیست.

یاوری گفت: در ایام چهارشنبه سوری قطع دست و انگشتان بسیار زیاد مشاهده می‌شود و حتی اگر به قطع دست منجر نشود بازگشت عملکرد طبیعی دست غیرممکن است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: متأسفانه این روزها حوادث ناشی از کار و خانه‌تکانی بسیار زیاد است و نکات ایمنی را افراد رعایت نمی‌کنند بنابراین کارگران و افرادی که با شیشه سروکار دارند باید مراقبت باشند چرا که در این ایام آسیب دیدگی دست به وسیله شیشه بسیار زیاد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha