دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۳
کد خبر: 77026
سلامت نیوز : محبت کردن راه های مختلفی دارد و افراد به روش های مختلف می توانند محبت خود را به دیگران به خصوص به همسرشان نشان دهند از جمله:

1. خدمت کردن: برخی از افراد زمانی که می خواهند محبت خود را به همسرشان نشان دهند، به وی خدمت می کنند. بدین معنا که کاری برای طرف مقابلشان انجام می دهند؛ مثلا همسر شما ممکن است هر روز صبح برای شما نان تازه بگیرد. در انجام کارهای منزل به شما کمک کند، کارهای اداری و بانکی شما را انجام دهد و ...

2. وقت گذاشتن: بعضی ها زمانی که به دیگری محبت دارند، دوست دارند با وی باشند و حاضرند وقت خود را در کنار وی سپری کنند. این اشخاص برای همسرشان وقت می گذارند . برای مثال با وی به سینما، خرید و تفریح می روند و او را در فعالیت های مختلف همراهی می کنند.

3. نوازش کردن: برخی از مردان با نوازش همسرشان، محبت خود را ابراز می کنند. نوازشی که باعث ایجاد حس اعتماد و آرامش در همسر می شود.

4. هدیه دادن: برخی نیز صرفا با هدیه و کادو دادن به همسرشان در مناسبت های مختلف و حتی بدون مناسبت خاص، محبت خود را نشان می دهند.

5. کلام محبت آمیز: این روش، معمول ترین روشی است که افراد از آن استفاده می کنند و از نظر بسیاری از افراد تنها روش محبت کردن به کار بردن کلمات محبت آمیز است.

کدام یک از این روش ها برایتان آشناتر بود؟ همسر شما از کدام روش ها استفاده می کند؟ شما چطور محبت خود را به همسرتان نشان می دهید؟

شما پاسخ دهید

تعریف شما از همراهی همسرتان با شما در غم ها و ناراحتی هایتان چیست؟ دقیقا از وی انتظار دارید چه کاری انجام دهد؟ آیا تا به حال به وی گفته اید که از وی چه انتظاری دارید؟ آیا ممکن است که همسرتان به ماهیت غم ها و ناراحتی شما اعتراض داشته باشد؟ آیا همسرتان بر این عقیده است که شما بارها ناراحت می شوید و اصطلاحا سخت می گیرید؟ پاسخ دادن به این سوالات به شما کمک خواهد کرد دید دقیق تری نسبت به مسئله پیدا کنید.

از خودتان آغاز کنید

پیشنهاد می کنیم در ابتدا از خودتان شروع و برای مدتی سعی کنید نیازهای مختلف او را تامین کنید.

هر فردی نیاز به عشق و محبت، آزادی، تفریح و سرگرمی، قدرت و پیشرفت و بقا دارد. مهم ترین نیازهای همسرتان را شناسایی کنید و با او در تامین آن ها همراه شوید. پس از مدتی که مطمئن شدید، او متوجه تغییرات ایجاد شده در شما و نیت خیر و تلاش تان برای برآورده سازی نیازهایش شده است، از نیازهای خود در مواقع مختلف با همسرتان سخن بگویید. به خاطر داشته باشید که بسیاری از مردان نیاز دارند با آن ها به طور کاملا مستقیم و شفاف صحبت شود و قادر نیستند مانند بسیاری از زنان معنای کلام های غیر مستقیم را متوجه شوند؛ برای مثال به وی نگویید که "تو اصلا بلد نیستی به من محبت کنی!"

باور کنید با بیان این جمله هیچ کمکی به خودتان و او نمی کنید. بلکه به همسرتان بگویید: "دوست دارم زمانی که می بینی من بیشتر از 30 دقیقه ساکت هستم و صحبتی نمی کنم، به من نزدیک شوی، دست مرا در دستت بگیری و به من بگویی که دوست داری به حرف های من گوش کنی. در این صورت من احساس بهتری پیدا خواهم کرد و زودتر قادر خواهم بود از این حالت بیرون بیایم و از دست تو هم عصبانی نمی شوم!" کتاب «فرهنگ تفاهم» نوشته «توماس گوردون» می تواند به شما در حل تعارضات زناشویی کمک کند. واضح است که اگر می خواهید حضور همسرتان را در مواقعی که به او احتیاج دارید، در کنار خود حس کنید، باید مهارت های حل مسئله و تعارض را بیاموزید تا از قهر و دعواهای بی مورد جلوگیری کنید.

سهم شما چقدر است؟

احتمالا همسرتان اکنون مهارت های بیشتری در نشان دادن علاقه و محبتش دارد و احتمالا شما از دوران عقد خود، خاطرات زیادی دارید که این موضوع را ثابت می کند.

چه اتفاقی افتاده است که به مرور زمان این موارد کمتر و کمتر شده است و الان احساس شما به این حد رسیده است؟ سهم شما در این مسئله چه بوده است؟ پاسخ به این سوال نیز به شما در یافتن اولین قدم هایی که می توانید برای حل این موضوع بردارید، کمک می کند.

منبع : خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha