شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸
سلامت نیوز : معاون مشاوره مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی از اجرای طرح سنجش اضطراب در كودكان 5 تا 6 سال خبر داد و گفت: راه اندازی مراكز مشاوره سلامت روان خانواده امسال در 11 استان به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ ذكایی در خصوص برنامه‌های دفتر مشاوره اظهار داشت: راه‌اندازی مراكز مشاوره در مناطق كم برخوردار با پرداخت یارانه مشاوره، ارتقاء و راه اندازی مراكز مشاوره با رویكرد ایرانی- اسلامی، راه اندازی مراكز سلامت روان محلی در حاشیه شهرها و مناطق محلی، راه اندازی خط مشاوره ویژه كارگران و... از جمله اقداماتی است كه سازمان بهزیستی در بخش مشاوره در سال جاری انجام خواهد داد.

به گفته وی همچنین خط تلفن صدای مشاور 1480 از سال گذشته با فعالیت سوپروایزر استان كشور آغاز شد كه این افراد برای اولین بار به خدمات ارائه شده كارشناسان خود نظارت می‌كنند.

ذكایی در مورد اجرای طرح محب نیز تصریح كرد: این طرح با رویكرد توانمندسازی اجتماعی محلی مدتی است كه آغاز به كار كرده و بر این اساس بهزیستی مردم محلات را توانمند می‌كند تا در بروز حوادث و بلایا این افراد بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.

به گفته وی در سال جاری چهار مانور در بلایای طبیعی اجرا شد به طوریكه این طرح در استان‌های هرمزگان، اصفهان و خراسان جنوبی اجرا شد و هفته آینده نیز در استان فارس اجرایی خواهد شد.

وی از فعالیت هزار مركز مشاوره در كشور خبر داد و خاطر نشان كرد: سایت مشاوره در فضای مجازی برای استفاده تمامی افراد از مشاوره از سال 85 راه اندازی شده و نتایج خوبی در بر داشته است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha