یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 81986
سلامت نیوز : چندی پیش وزارت بهداشت اعلام کرد از میان افرادی که برای دریافت خدمات روانی به مراکز مربوطه مراجعه می‌کنند 56 درصد هیچ خدمتی دریافت نمی‌کنند و 41 درصد از نیز از درمان منصرف می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه حمایت ؛ به گفته عباسعلی ناصحی، مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت دسته دوم به دلیل طولانی بودن مراحل درمان و هزینه‌های ناشی از آن از خیر دریافت خدمات می‌گذرند؛ این در حالی است که رییس انجمن روان‌پزشکان نسبت به تعرفه‌های کنونی اعتراض دارد و خواهان افزایش آنهاست.

رضا میرسپاسی در این باره می‌گوید:‌ هنوز تعرفه‌های روان‌پزشکی در مقایسه با سایر رشته‌های پزشکی بسیار پایین است؛ زیرا در معاینه روان‌پزشک، زمان غیرقابل کنترل است و باید بیمار حداقل یک شرح‌ حال 15 تا 20 دقیقه‌ای ارائه و خدمات دریافت کند؛ از این رو ما پیشنهاد افزایش تعرفه‌ها را به وزارت بهداشت ارائه دادیم.

اما شهره میرگلوی بیات، عضو کمیسیون بهداشت مجلس، نظری غیر از رییس انجمن روان‌پزشکان در این باره دارد و به «حمایت» می‌گوید: اکنون هزینه‌های درمانی در حوزه روان‌پزشکی به طور کل از جیب مردم می‌رود. این بیماران هزینه‌ای را به نظام سلامت وارد نمی‌کنند و درست نیست با افزایش هزینه‌های بار بیشتری غیر از غم بیماری به آنان تحمیل شود. وی ادامه می‌دهد: بخش زیادی از این بیماران توان کار کردن ندارد و بعد از قرار گرفتن آنان زیر پوشش بیمه‌ای می‌توان درباره افزایش تعرفه‌ها بحث کرد. به اعتقاد این عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی برخورد بیمه‌ با این بیماران درست نیست. وی تاکید می‌کند که گزارش‌ها حاکی از آن است که در بسیاری از موارد بیمه‌گران در اطلاعات شخصی بیماران نیز تجسس می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha