دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۷
کد خبر: 82120

سلامت نیوز : استاندار خراسان رضوی گفت: 1380 خانه بهداشت در استان وجود دارد که این امر موجب کاهش محرومیت و افزایش ضریب پوشش شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ محمدحسین فروزان‌مهر، صبح امروز، 18 شهریورماه در مراسم افتتاحیه بزرگترین اورژانس بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) متمرکز کشور، تصریح کرد: برای ارتقاء شاخص‌های سلامت نیازمند اصلاح روش عرضه خدمات و نظام ارجاع در سیستم بهداشت کشور هستیم.

‌وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت کشور یک مسوولیت حیاتی و مستمر دارد، عنوان کرد: در حال حاضر شاهد افتتاح 51 پروژه بهداشتی، درمانی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی هستیم که در صورت تامین اعتبار شاهد افتتاح پروژه‌های دیگری نیز خواهیم بود.

‌وی بیان کرد: با توجه با تغییراتی که در هرم سنی جمعیت رخ داده است، در سال‌های آتی شاهد افزایش جمعیت سالمند خواهیم بود و باید از هم‌اکنون تدابیری در جهت خدمت‌رسانی بهتر بیندیشیم.

‌فروزان‌مهر با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی در نظام سلامت کار دشواری است، اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی دقیق سطح خدمات را بهبود ببخشیم و به طور همزمان مولفه‌های کارآیی، اثربخشی، عدالت و کیفیت را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید سهم مردم در پرداخت هزینه سلامت کاهش یابد، افزود: در ساعات اوج شلوغی شهر مشهد، شاهد تکمیل 30 درصدی ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌ها هستیم که این نشان‌دهنده اهمیت احداث بیمارستان‌های جدید است.

‌فروزان مهر افزود: 65 درصد تولید ناخالص داخلی از بخش خدمات تامین می‌شود که بیشتر آن توسط بخش گردشگری، مذهبی، فرهنگی و تاریخی به دست می‌آید.

‌وی با بیان اینکه باید طرح پزشک خانواده خراسان رضوی اجرایی شود، بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های خراسان رضوی به لحاظ نیروی انسانی توانمند و وجود تجهیزات پزشکی این استان می‌تواند اثر عمیقی در تامین ارز کشور داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha