سلامت نیوز : نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به ضعف نظام بیمه ای در سیستم بهداشت و درمان کشور گفت: یک نظام بیمه ای کارآمد به جای آنکه تمام تمرکز خود را در پرداخت هزینه های درمان بگذارد، سلامت مردم را بیمه می کند.

عباس عباس زاده در گفت و گو با نظام پرستاری با تاکید بر لزوم اولویت دهی به بخش بهداشت و پیشگیری به جای درمان افزود: اگر نظام بیمه ای کارآمدی بر جامعه ای حاکم باشد نباید فقط تمرکز خود را روی هزینه های درمانی مردم بگذارد بلکه باید یک گام جلوتر بوده و سلامتی آنها را بیمه کند.

وی اضافه کرد: اگر ما بتوانیم پیشگیری در سطوح اول و دوم را به خوبی در جامعه اعمال کنیم و آموزش و فرهنگسازی لازم در این سطوح را به خوبی برای مردم تبیین کنیم قطعا از میلیاردها تومان خسارتی که در حوزه درمان به دولت  ها وارد می شود، جلوگیری خواهیم کرد.

نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری افزود: اگر از همان ابتدا انرژی، وقت و امکانات مالی و تجهیزاتی مان را صرف پیشگیری از ابتلای مردم به بیماری ها کنیم، قطعا از همه لحاظ برای کشور و مردم به صرفه تر خواهد بود.

عباس زاده نقش پرستاران را در عرصه پیشگیری بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: این درحالی است که تمام قابلیت ها و توانایی های جامعه پرستاری صرف حوزه درمان می شود و کمتر به نقش موثر پرستاران در عرصه پیشگیری توجه شده و از این پتانسیل استفاده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha