دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۶
کد خبر: 82622
سلامت نیوز : معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه بودجه بهداشتی کشور نسبت به سال قبل 40 درصد کاهش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر علی اکبر سیاری در مراسم تکریم و معارفه معاونان بهداشتی وزارت بهداشت که روز دوشنبه برگزار شد، افزود: با وضعیت بودجه ای کشور متاسفانه تا پایان سال میزان زیادی از همین مبلغ نیز اختصاص نخواهد یافت.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه صداقت، امانتداری، وفاداری، قانونمداری و نوع دوستی را سرلوحه کارهایش قرار خواهد داد، اظهارداشت: خوشبختانه نیروهای کارشناسی خوبی در بدنه وزارت بهداشت و معاونت بهداشتی قرار دارند و برنامه های خوبی نیز تدوین شده است که امیدواریم با تشکیل تیم اجرایی قوی اراده قوی برای اجرای برنامه ها نیز به وجود آید.

سیاری فوت سالیانه 300 هزار نفر در کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: متاسفانه بخش زیادی از این فوت ها به دلیل استرس، چاقی، مصرف سیگار، فشارخون، چربی بالا و بیماری های قلبی است که باید با برنامه ریزی کنترل شود.

وی، ایران را دومین کشور از لحاظ مرگ و میر سوانح اعلام کرد و افزود: در دهه 80 بالغ بر 241 هزار ایرانی در سوانح فوت کرده اند که بنا بر محاسبات، روزی 66 نفر می شود و به طور میانگین شاهد کشته شدن 300 ایرانی در هر هفته در جاده ها هستیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، مهار بیماریهای واگیر را از برنامه های دیگر خود اعلام کرد و بیان داشت: طی روزهای اخیر 150 مورد وبا گزارش شده که 4 نفر فوتی داشته و میزان بیماران ایدز نیز به 26 هزار نفر رسیده است.

وی در خصوص آمار ناشی از اختلالات روانی نیز گفت: درصد اختلالات روانی در کل کشور 21.1 و در تهران به 34.2 درصد رسیده است.

سیاری، اعتمادسازی و تزریق روحیه نشاط به کارکنان معاونت بهداشتی برای پیشبرد امور را مورد تاکید قرار داد و گفت: پذیرفتن مسئولیت خطاها و نقد پذیری از اصول کاری ام خواهد بود و برای توسعه همکاری های بین بخشی نیز از وزیر بهداشت کمک خواهیم گرفت.

وی در پایان به بهره گیری از کمکهای بین المللی تاکید کرد و گفت: با توجه به وضعیت موجود باید با حداقل هزینه ها برنامه ها را اجرایی کنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha