چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۰

همیشه رویاپردازی ساده ترین و البته شیرین ترین کار دنیا است. اما وقت عمل که می رسد، همه انسان ها نمی توانند حتی روی قول هایی که به خود داده اند، بایستند. دلایل مختلفی هم برای این امر وجود دارد.

5 بهانه واهی برای نرسیدن به آرزوها
سلامت نیوز : تقریبا همه انسان ها کلی آرزو و هدف در ذهن خود می پرورانند و با هیجان زیاد برای رسیدن به آنها برنامه ریزی می کنند. اما برخی از ما انسان ها هنگام عمل که می رسد کلی بهانه بی ارزش و واهی برای خود می تراشیم و دست از تلاش برمی داریم. واقعا چرا این گونه است؟  این بهانه ها چه هستند که خیلی راحت ما را از رسیدن به آن چه در ذهن برای خود ساخته و پرداخته ایم، باز می دارند؟ مگر نه اینکه حتی در رویاهای ذهنی هم حالمان با آن اهداف خوب است و تصویر زیبایی از آینده داریم؟ پس چرا برای رسیدن به آنها تلاش نمی کنیم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین ها ؛ همیشه رویاپردازی ساده ترین و البته شیرین ترین کار دنیا است. اما وقت عمل که می رسد، همه انسان ها نمی توانند حتی روی قول هایی که به خود داده اند، بایستند. دلایل مختلفی هم برای این امر وجود دارد. شاید بتوان گفت شک و ترس دو نمونه بارز بازدارنده های انسان در مسیر تحقق اهداف هستند.

اما واقعیت این است که آن ها هم بهانه هستند. از خود بپرسید آیا این ترس یا این شک واقعیت دارد؟ بله! در هر مسیری مشکلات و موانعی وجود دارد اما هنر شما همین است که این موانع را پشت سر بگذارید و به رویاهای خود دست پیدا کنید. اگر دسترسی به اهداف بزرگ آسان بود که همه آدم ها، موفق و پیشرفته بودند و نوشتن چنین مقاله هایی پوچ و بی ارزش! ما در ادامه برخی از بهانه های پایدار و رایج را معرفی کرده ایم که می تواند شما را از رسیدن به اهدافتان بازدارد. آنها را بشناسید و روی دستشان بلند شوید.

1. زمان کافی ندارم

از اول دنیا شبانه روز 24 ساعت بوده است و تا آخر دنیا هم همین خواهد بود. هیچ چیز تغییر نمی کند. شما ساعت اضافه نخواهید داشت. پس به جای اینکه همیشه بگویید: وقت ندارم. وقت نمی شود. نمی رسم؛ کمی خود و برنامه هایتان را تغییر دهید و برای شبانه روزی که 24 ساعت دارد برنامه ریزی کنید. اگر کمی به برنامه روزانه خود نگاه کنید متوجه خواهید شد که وقت هم دارید. یا می توانید وقت برای خود پیدا کنید. مثلا لازم نیست برخی از کارها را در طول روز انجام دهید. آنها را حذف و برای خود وقت بخرید.

تاکنون به این فکر کرده اید، انسان های موفق چطور این همه کار در روز انجام می دهند. شبانه روز آنها که 48 ساعت نیست و همین 24 ساعت را دارند اما، یک برنامه ریزی درست و دقیق و اراده قوی باعث می شود تا در مسیر درست و موفقیت بیشتر گام بردارند. اگر اهدافتان برایتان مهم است، برنامه زمان بندی شده در زندگی خود داشته باشید.

2. من خیلی می ترسم

ترس انواع بسیاری دارد. ترس از شکست، ناامیدی یا ترس از اینکه مناسب انجام هدف خود نیستید، شما را از ادامه مسیر باز می دارد. با این ترس همه اطرافیان می توانند به راحتی شما را از مسیر اصلی اهدافتان دور کنند. اما باید توجه داشته باشید که بیشتر ترس های انسان، احساسی و هیجانی است و مبنای منطقی ندارند.

برای تشخیص ترس های منطقی از ترس های احساسی باید با خود صادق باشید و ببینید آیا این ترس دلیل عقلانی هم دارد؟ یا فقط در اثر شرایط و باقی ماندن در محدوده تنبلی ناخودآگاه به سراغ شما آماده است.

3. من از عهده این کار بر نمی آیم

گاهی اوقات رویاهای ما به قدری بزرگ هستند که تصور می کنیم، نمی توانیم آنها را انجام دهیم و از عهده ما خارج است. اما واقعیت این نیست. ما با توجه به شرایط موجود و مشکل به نظر رسیدن آن هدف، دست از تلاش بر می داریم. بهتر است نگاه خود را تغییر دهید و اگر نقطه ضعفی در رسیدن به اهدافتان در خود می بینید، برطرف کنید. اگر لازم است آموزش های لازم را ببینید.

مطمئن باشید هیچ کاری در دنیا ناممکن نیست. این ذهن انسان است که برای خود چهارچوب و محدودیت ایجاد می کند. گاهی لازم است از پوسته خود بیرون بیاییم و از بیرون به شرایط و اهداف خود نگاه کنیم. شاید دید وسیع تر و منطقی تری به شرایط پیدا کنیم. شاید رسیدن به هدف زمان زیاد نیاز داشته باشد، اما ممکن و قابل اجرا است. این را باور کنید.

4. من سرمایه لازم را ندارم

مساله مالی، مساله بسیار مهمی است. اگر می خواهد کسب‌وکار جدید برای خود راه اندازی کنید باید پشتوانه مالی – حتی کوچک - داشته باشید. اما گاهی برخی اهداف را با راهکارهای ارزان قیمت تر هم می توان به انجام رساند. برای این منظور باید همه هزینه را برآورد و محاسبه و جاهایی که می توان برخی از آنها را کم یا حذف کرد را مشخص کنید. همیشه این را در ذهن داشته باشید که مشکلات مالی را می توان برطرف کرد و به همین دلیل، به خاطر پول از رویاهای خود درنمانید.

5. اکنون زمان مناسبی برای شروع کار نیست

واقعیت این است که موقعیت مناسب یا شرایط عالی برای انجام کار وجود خارجی ندارد. همیشه، رویدادهایی برای تغییر شرایط، دید انسان ها و نبود امکانات وجود دارند. اگر بخواهیم منتظر زمان مناسب باشیم، باید اهداف خود را (دور از جان) به گور ببریم. زیرا هرگز زمان عالی پیدا نمی کنیم؛ همیشه بهانه ای هست برای در جای زدن!

اگر کمی زندگی نامه افراد موفق تاریخ در عرصه های مختلف را مطالعه کنید، متوجه می شوید بسیاری از آنها در بدترین شرایط بهترین  موفقیت ها را به دست آورده اند. به طور مثال، مالک شرکت اچ‌پی در سال 1930 میلادی، در شدیدترین بحران اقتصادی کشور آمریکا کار خود را آغاز کرد.

اگر قرار باشد همیشه منتظر بهبود اوضاع بشوید باید همیشه منتظر بمانید و در آخر هم انگیزه خود را از دست بدهید. زمان بسیار سریع می گذرد و در چشم برهم زدنی متوجه می شوید که سنتان بالا رفته است و هنوز هیچ کاری برای خود و اهداف خود انجام نداده اید. زندگی را به بطالت سپری نکنید. تلاش برای رسیدن به اهداف را در اولویت ها کارها بگذارید و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha