چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۴

سلامت نیوز : یک روانشناس تربیتی گفت: بیشترین مشکلی که کودکان بیش‌فعال در هنگام ورود به مدرسه با آن مواجه می‌شوند، عدم تمرکز و توجه به محیط، دیگران و کلاس درس است.

منیژه ایوبی در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: نقطه آغازین تشخیص بیش‌فعالی کودکان در مدارس است، به طوری که کودکان توجه کافی را در کلاس ندارند که البته موضوع بیش فعالی این کودکان باید در چند محیط متفاوت مورد آزمون قرار بگیرد.

وی ادامه داد: اولین اقدام برای کاهش اثر بیش‌فعالی کودکان بر وضعیت تحصیل آنان رفتار درمانی است به این شکل که والدین آستانه توجه کودک را با انجام بازی‌های علمی بالاتر ببرند.

این روانشناس تربیتی صرف زمان از طرف والدین را در کاهش اثرات نامطلوب موثر دانست و اظهار کرد: والدین باید با روش‌های متفاوت از جمله انجام بازی‌های مختلف ضمن ارتقا آستانه توجه بر میزان تمرکز و توجه او تاثیر بگذارند.

ایوبی در ادامه گفت: مشکل بسیاری از کودکان بیش‌فعال با این نوع اقدامات برطرف می‌شود اما در غیر این صورت مراجعه به روانپزشک ضروری احساس می‌شود.

این روانشناس تربیتی به خانواده‌ها توصیه کرد: وجود تفاوت‌ بین کودکان طبیعی است و نباید موجب سرزنش یا تنبیه آنان شود، چرا که نه تنها موجب بهبودی نمی‌شود بلکه تاثیر مخربی بر شخصیت فرد دارد.

وی در این رابطه تشریح کرد: مقایسه کردن کودک با سایر همسالان و سرزنش او می‌تواند باعث کاهش اعتماد به نفس، ناامیدی و فشار عصبی بر وی شود و رفتارهای انفعالی و هیجانی او را به دنبال داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha