سلامت نیوز: معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، گفت:‌ در قانون حمایت از خانواده بخشی از ازدواج های موقت، الزامی برای ثبت ندارند که البته برخی ها می گویند این خوب است و برخی ها می گویند بد است.

"احمد تویسرکانی" در گفت و گو با ایلنا درباره ثبت ازدواج و طلاق موقت اظهار کرد: وقایع ازدواج موقت ثبت می شود و براساس قانون آماری از ازدواج های موقت در دست داریم.

وی ادامه داد: در رابطه با قانون حمایت از خانواده پیش بینی آیین نامه ای شده است که باید در دولت به تصویب برسد. مقدمات این کار در حال انجام شدن است و هنوز به تصویب نرسیده است که چه نوع از ازادواج های موقت ثبت شود و شیوه ثبت آن به چه گونه باشد.

رئیس سازمان ثبت اسناد با بیان اینکه در قانون جدید الزام برای ثبت ازدواج موقت وجود ندارد، تأکید کرد: در گذشته طبق قانون همه مکلف بودند ازدواج های موقت را به ثبت برسانند اما در قانون حمایت از خانواده بخشی از ازدواج های موقت الزامی برای ثبت ندارند که البته برخی ها می گویند این خوب است و برخی ها می گویند بد است.

معاون رئیس قوه قضاییه همچنین از ثبت آنلاین وقایع ازدواج و طلاق خبر داد و گفت: در گذشته دفترخانه ها به دلیل نبود امکانات این وقایع رابه صورت آنلاین و مشخص ثبت نمی کردند که خوشبختانه با راه اندازی سیستم مربوطه این کار نیز در حال انجام شدن است.

تویسرکانی همچنین از ثبت علل وقایع طلاق خبر داد و گفت: براساس این کار علل وقوع طلاق بررسی و ثبت می شود و ما با رصد ماهانه و گزارش آن از دلایل وقوع طلاق مطلع می شویم. معتقدیم باید شفاف سازی کامل در ارتباط با وقوع علت طلاق در جامعه صورت گیرد و در اختیار دستگاه ها در حوزه فرهنگی اقتصادی و اجتماعی قرار گیرد که این کار قطعا می تواند موثر باشد.

وی گفت: در بررسی علت وقوع طلاق و ثبت آن تمامی مواردی که به صورت کلی و جزئی در رخداد این واقعه تأثیر گذارند ثبت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha