در گردهمایی قریب به 50 نفر از مسئولین مراکز دیالیز غیردانشگاهی درساختمان بنیاد امور بیماری های خاص در بیانیه ای از عدم رابطه منطقی و متناسب بین قیمت تمام شده یک نوبت دیالیز با تعرفه های مصوب شده توسط مراجع ذیربط انتقاد شد.

سلامت نیوز: در گردهمایی قریب به 50 نفر از مسئولین مراکز دیالیز غیردانشگاهی درساختمان بنیاد امور بیماری های خاص در بیانیه ای از عدم رابطه منطقی و متناسب بین قیمت تمام شده یک نوبت دیالیز با تعرفه های مصوب شده توسط مراجع ذیربط انتقاد شد.

به گزارش سلامت نیوز، متن بیانیه به شرح زیر است:
بسمه تعالی
ضمن تبریک ایام خجسته ولادت حضرت امام رضا(ع) و با تقدیر از مسئولین محترم بنیاد امور بیماری های خاص که با تدابیر ویژه خود زمینه را برای ارتقاء تعاملات بیشتر فی مابین متولیان درمان بیماران خاص فراهم می آورند.

گردهمایی قریب به 50 نفر از مسئولین مراکز دیالیز غیردانشگاهی در تاریخ بیست و هشتم شهریورماه سال 1392 با حضور مدیران وزارت بهداشت و وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی جهت هم اندیشی و بررسی مشکلات بخش های دیالیز درساختمان بنیاد امور بیماری های خاص برگزار گردید.

در پایان مراسم در قالب این بیانیه شایسته می دانیم نکات ذیل مورد اعتنای برنامه ریزان تصمیم سازان و همه دل مشغولین بیماران خاص و بالاخص بیماران دیالیزی قرار گیرد:

1-    ناکارآمدی سیستم مالی بیمه ها در جهت پرداخت بموقع و کامل مطالبات بیمارستانها و مراکز ارائه دهنده خدمات دیالیز و بروز مشکل کمبود نقدینگی و کاهش بهره وری مراکز دیالیز.

2-    عدم رابطه منطقی و متناسب بین قیمت تمام شده یک نوبت دیالیز با تعرفه های مصوب شده توسط مراجع ذیربط

3-    افزایش قیمت تجهیزات و اقلام مصرفی شامل: ست ، صافی، پودربی کربنات و مایع دیالیز از ابتدای مهرماه سال 1392

4-    عدم ثبات نرخ ارز در بازار که منجر به افزایش بی رویه قیمت دستگاههای دیالیز نسبت به دوسال قبل گشته است.

5-    افزایش غیرمعمول هزینه های سرویس و نگهداری دستگاههای دیالیز نسبت به سال گذشته

6-    عدم وجود بازار رقابتی در بخش تجهیزات و عدم امکان فراهم نمودن تجهیزات مورد نیاز بغیر از منابع داخلی که منجر به بروز انحصار و اعمال برخی فشارهای غیرمعمول به بیمارستانها درخصوص عقد قراردادهای یک طرفه و تحمیلی همانند اخذ پیش دریافت 25% از مبلغ فاکتور قبل از تحویل کالا به مراکز گشته است.

7-    تراز منفی مالی در تعدادی از مراکز دیالیز به دلیل افزایش بی رویه هزینه ها که منجر به تعطیلی آنها در کوتاه مدت خواهد شد.

8-    عدم وجود سیستم جامع و کارآمد در شرکتهای ارائه دهنده خدمات و پشتیبانی دستگاه های دیالیز جهت پشتیبانی بموقع در کمترین زمان ممکن درمحل نصب دستگاههای دیالیز در سراسر کشور

9-    عدم دسترسی مناسب شرکتها به بازار قطعات یدکی در خارج از کشور به دلیل تحریمهای گسترده که منجر به از رده خارج شدن دستگاههای دیالیز گشته است.

ضمن تقدیر از خدمات مراکز خصوصی و خیریه جهت ارتقاء کیفی و کمی ارائه خدمات به بیماران دیالیز انتظار میرود با حمایت و پشتیبانی مناسب مسئولین بالاخذ معاونتهای درمان دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور این خدمات به صورت متمرکزتر و هدفمندتر به بیماران ارائه گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha