موضع اداره کل استاندارد استاندارد استان اصفهان با وجود ایرادات برخی از کارخانجات، حمایت از شیر پاستوریزه است چرا که حداقل شیر در شرایط بهداشتی و با کنترل کیفی دقیق تولید می شود.

سلامت نیوز: موضع اداره کل استاندارد استاندارد استان اصفهان با وجود ایرادات برخی از کارخانجات، حمایت از شیر پاستوریزه است چرا که حداقل شیر در شرایط بهداشتی و با کنترل کیفی دقیق تولید می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایمنا، فرزانه باباربیع در نشست بررسی مشکلات صدور دستورالعمل دامپزشکی، با اشاره به اینکه تولید شیر در گاوداری ها معضلات خاص خود را دارد، اظهار داشت: شرایط کنونی کشور به گونه ای است که جا افتادن بسته بندی شیر فله ای هنوز زود است.

وی با بیان اینکه در کشورهای اروپایی بعد از دوشش شیر از گاو، شیر خام به کارخانجات برده می شود، افزود: متاسفانه شرایط ایران با کشورهای دیگر متفاوت است و از زمان دوشیدن شیر در گاوداری ها هیچ مسئول کنترل کیفی بر شرایط تولید شیرخام نظارت نمی کند.

رئیس آزمایشگاه های اداره کل استاندارد استان اصفهان با تاکید بر اینکه گاه حجم بالایی از شیر خام تولیدی دامداری ها از درب کارخانجات شیر و لبنی به دلیل مسائل بهداشتی برگشت داده می شود، تصریح کرد: با این شرایط و به دلیل اعمال یک دستورالعمل نمی توان عنوان کرد شیر خام در دسترس مردم قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه طی سال های گذشته تاکنون بسیاری از دامداری های کشور دچار آلودگی های بهداشتی و یا بیماری های مختلف از جمله تب مالت شده اند، یادآور شد: با وجود نظارت های مختلف بر گاوداری های سنتی، همچنان شاهد تب مالت در بین دام هستیم.

باباربیع با تاکید بر ضرورت تهیه شیر از کارخانجات شیر پاستوریزه، بیان داشت: کارخانجات شیر دارای آزمایشگاه های قدرتمند با کنترل کیفی بالا هستند و شیر را با ملاحظه ارزش غذایی آن، تولید می کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی دامداری ها درب کارخانجات افزودنی هایی به شیر خام اضافه می کنند، تصریح کرد: با توجه به کنترل سخت شرایط تولید شیر خام، اداره استاندارد توزیع شیرهای فله ای را تایید نمی کند.

وی یادآور شد: در حال حاضر بسیاری از شیرهای خام درب کارخانجات به دلیل نبود شرایط لازم برای تبدیل به محصول برگشت داده می شوند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha