چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷
کد خبر: 83302

سلامت نیوز : یک متخصص طب سنتی معتقد است: هر ماده غذایی اگر به اندازه مصرف شود برای بدن مفید است.

محمدرضا نصرتی در گفت‌وگو با (ایسنا)، افزود: مهم ترین نکته‌ای که باید در مورد مصرف قهوه در نظر داشت رعایت اعتدال در مصرف آن است زیرا دریافت بیش از اندازه کافئین باعث بی قراری، بی خوابی، تپش قلب می‌شود.

وی درباره تاریخچه مصرف قهوه در ایران، اظهار کرد: قهوه در دوره صفویه وارد ایران شد، بسته به منطقه جغرافیایی و طبقه اجتماعی جای خود را در میان نوشیدنی‌های روزانه باز کرد و در این دوره قهوه خانه‌ها به عنوان مکان‌هایی برای تجمع شاعران و هنرمندان رواج یافتند.

نصرتی خاطرنشان کرد: قهوه در طب سنتی سرد و خشک است و به دلیل خاصیت نشاط بخشی، خاصیت ضد افسردگی دارد، محرک است و باعث می‌شود چربی‌های اضافی بدن دفع شود به شرط این‌که از شکر سفید استفاده نشود، هضم را آسان می‌کند، تب بر و ادرار آور است.

کارشناس طب سنتی درباره خواص قهوه افزود: نوشیدن قهوه در بسیاری مواقع سردرد را برطرف می‌کند، درد های عصبی را درمان کرده و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به مضرات قهوه، تصریح کرد: مصرف بیش از حد قهوه کلسترول خون را افزایش داده و در نتیجه فشار خون را افزایش می‌دهد، همچنین باعث بی‌خوابی، بی‌قراری و تضعیف قوای جنسی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha