سلامت نیوز :  رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت اورژانس به ویژه در شرایط کنونی بسیار مهم بوده و اورژانس در کشور از کارنامه مطلوبی برخوردار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس اورژانس کل کشور و رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار کرد: بخش امداد در کل خوب عمل کرده و موفق بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تصادفات از جمله حوادث کشور هستند که اگر ملاحظات و عملکرد اورژانس نبود، آمار جراحات و مرگ و میر بیش از این میزان بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: اکنون تعداد اتومبیل‌ها و سفرها افزایش پیدا کرده، ولی با توجه به این مباحث، تعداد مرگ و میر کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در این زمینه تدابیر خوبی اندیشیده شده ولی کافی نیست و در این حوزه باید کارهای گذشته پیگیری و تشدید شود.

لاریجانی با بیان اینکه نیروی انسانی در بخشی از این حوادث مقصر هستند، گفت: در این زمینه باید رسانه‌ها و رادیو و تلویزیون کار کنند تا نیروی انسانی در رانندگی به ضوابط و مقررات دقت کافی داشته باشد.

وی عنوان داشت: باید برنامه‌ریزی تاثیرگذاری صورت گیرد تا رعایت قوانین و مقررات جزء فرهنگ کشور شود و در این زمینه پلیس باید مراقبت‌های لازم را داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات چند وجهی باید در زمینه کاهش حوادث صورت گیرد، گفت: ستادی باید در این زمینه به جمع‌بندی موضوعات بپردازد و نتایج به دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی برای عملکرد مطلوب ابلاغ شود.

وی تاکید کرد: فعالیت اورژانس به ویژه در شرایط کنونی بسیار مهم بوده و اورژانس در کشور از کارنامه مطلوبی برخوردار است.

لاریجانی با بیان اینکه حادثه اتوبان قم - تهران بسیار سنگین و ناگوار بود، گفت: این حوادث به ندرت اتفاق می‌افتد، ولی باید اقدامی صورت گیرد که در آینده شاهد اینگونه حوادث نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha