سلامت نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: تا این لحظه مورد مبتلا به وبا در آذربایجان غربی مشاهده نشده است.

دکتر کورش ساکی در گفت‌وگو با (ایسنا)، افزود: وبا در فصل گرما و از طریق ورود ویروس این بیماری به دستگاه گوارش شیوع می‌یابد و رفته رفته با کاهش دمای هوا خطر ابتلا به آن کاهش پیدا می کند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به مشاهده شدن وبا در ده استان کشور چه توصیه‌ای برای شهروندان دارید، اظهارکرد: باید توجه ویژه‌ای به بهداشت شخصی صورت بگیرد و حتماً اطمینان حاصل شود که موادغذایی که استفاده می‌شود توسط آب‌های آلوده شسته نشده باشند، همچنین ورود آب آلوده به دستگاه گوارش در هنگام شنا نیز می‌تواند منجر به ابتلا به این بیماری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه ادامه داد: این بیماری در کشور ما وجود خارجی ندارد و معمولاً منشاء آن به مهاجران کشورهای همسایه بر می‌گردد و پست‌های دیده بانی سراسری شدیداً به این مساله حساس هستند.

وی افزود: سال گذشته دو مورد مشکوک به این بیماری در پیرانشهر مشاهده شد که شخص بیمار از عراق وارد کشور شده بود و خوشبختانه به سرعت تحت کنترل و درمان قرار گرفت و از شیوع بیماری جلوگیری شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که شیوع وبا تهدید ملی محسوب می‌شود باید تمام تلاش‌ها جهت مقابله با آن صورت بگیرد و این جزو بیماری‌هایی است که حتی یک مورد از آن در کشور نباید دیده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha