یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹
کد خبر: 83578

سلامت نیوز : مسئول بیماری‌های منتقله از آب و غذای مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: دانش آموزان باید از خرید مواد غذایی از دست فروشان خودداری کنند.

ایرج حسینی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به بازگشایی مدارس و افزاش شیوع بیماری‌های واگیردار در مدارس، اظهار کرد: در فصل مدرسه، دست فروشان در نزدیکی مدارس اقدام به فروش مواد غذایی می‌کنند که احتمال بروز بیماری‌های اسهالی و مسمومیت غذایی بین دانش آموزان بیشتر می‌شود.

وی افزود: اکثر مواد غذایی که این‌گونه عرضه می‌شوند غیر بهداشتی هستند و نحوه نگهداری آنها مناسب نیست و از همین رو سلامت دانش آموزان را تهدید می‌کند.

حسینی عنوان کرد: در هر جایی که ازدحام وجود داشته باشد، احتمال شیوع بیماری‌ها بیشتر می‌شود که از مهمترین این بیماری‌ها می‌توان به سرما خوردگی، آبله مرغان، آنفلوآنزا و پدیکلوز(شپش) اشاره کرد. از آنجایی‌که بازگشایی مدارس با فصل سرما همراه است، سرماخوردگی و آنفلوآنزا از مهمترین بیماری‌های شایع در مدارس خواهد بود که از طریق تنفس به دیگران منتقل می‌شود.

به گفته این مسئول، رعایت بهداشت فردی برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوآنزا موثر است و لازم است دانش آموزی که به این بیماری مبتلا شده است در مدت بیماری از ماسک استفاده کند و تا حد امکان و حداقل یک یا دو روز در منزل استراحت کند و به علاوه برای دریافت داروهای لازم به پزشک مراجعه نماید.

وی بیان کرد: پدیکلوز از دیگر بیماری‌هایی است که ممکن است در فصل مدارس بین دانش آموزان دیده شود و از آنجایی‌که دانش آموزان ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند احتمال شیوع این بیماری بین آنها وجود دارد و برای پیشگیری از شیوع آن رعایت بهداشت فردی و اجتماعی ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha