چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳
کد خبر: 84285

سلامت نیوز : نمایندگان پارلمان اروپا روز گذشته (سه‌شنبه) مقررات سختگیرانه‌تری را برای عرضه دخانیات در اروپا وضع کردند که هدف از آن، انصراف جوانان از استعمال دخانیات است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ بر اساس این طرح، 65 درصد دو روی پاکت‌های سیگار در اروپا پوشیده از هشدارعلیه مصرف دخانیات خواهد شد.

کمیسیون اروپا که این طرح را به پارلمان ارائه کرد، خواهان آن بود که تصاویر هشداردهنده علیه کشیدن سیگار، 75 درصد سطح پاکت‌ها را دربرگیرد. اکنون کشورهای عضو باید بر طرح مصوبه پارلمان اروپا صحه بگذارند تا جنبه قانونی پیدا کند.

مقررات محدود کردن عرضه دخانیات سال‌هاست که با مقاومت و مبارزه کارخانجات تولیدکننده روبرو بوده است. برای مثال شرکت دخانیات «فیلیپ موریس» تنها در سال گذشته میلادی (2012) مبلغ یک میلیون و 250 یورو خرج مذاکره و تبلیغ در میان نمایندگان پارلمان اروپا کرده است.

گام بعدی برای قانونی کردن طرح مصوبه پارلمان، تفاهم و توافق با کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

«لیندا مک ایوان»، نماینده پارلمان که مسئول این مذاکرات است، ابراز امیدواری کرده است که گفت‌وگوها در این زمینه تا پایان سال جاری میلادی (2013) به نتیجه برسد.

اتحادیه اروپا برآورد کرده است که سالانه حدود 700 هزار اروپایی قربانی بیماری‌های ناشی از استعمال دخانیات می‌شوند و این بیماری‌ها مبلغ 25 میلیارد یورو برای بیمه‌های دولتی هزینه برمی‌دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha