چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 84288
سلامت نیوز : رئیس مرکز تحقیقات گوش، حلق و بینی و سروگردن دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت:کیت تشخیص اختلال حسن بویایی ایرانیان آماده شده و به زودی با ورود این کیت جدید برای ارائه خدمات درمانی به افرادی که در حسن بویایی اختلال دارند، وارد عمل می‌شویم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محمد فرهادی استاد و رئیس مرکز تحقیقات گوش، حلق و بینی و سر و گردن دانشگاه علوم پزشکی ایران در چهارمین کنگره بین‌المللی راینولوژی گفت: ما در زمینه تشخیص بویایی در ایران یک پروژه بزرگ ملی داریم که این پروژه بومی است و برای کسانی که در حفظ بویایی خود دچار اختلال شده‌اند مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز تحقیقات گوش، حلق و بینی و سر و گردن دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: بویایی از حواس اصلی است و می‌تواند برای افرادی که شغل‌های خاص دارند اختلال حس بویایی مشکل‌زا باشند.

فرهادی ادامه داد: ما کیت تشخیص بویایی ایرانی را آماده کرده‌ایم و 25 بوی آشنای ایرانی را فراهم آورده‌ایم و آماده هستیم تا این کیت‌ها را روی جامعه سالم هدف از اقصی نقاط ایران مورد آزمایش قرار دهیم و استاندارد لازم را به دست بیاوریم و بتوانیم با مقایسه با استاندارد کسانی را که شاکی هستند یا از پزشک قانونی ارجاع داده می‌شوند چک کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات گوش، حلق و بینی و سروگردن دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: حس بویایی خود به خود از بین می‌رود یا می‌تواند به دلایل عصبی یا تصادف، تومور یا به دنبال اعمال جراحی از بین برود البته کسانی هستند که تمارض از دست دادن حس بویایی می‌کنند.

وی ادامه داد: پروژه بعدی ما تهیه مارکرهای تشخیص سرطان‌های سر و گردن است.

وی پروژه بعدی این مرکز را در زمینه حفظ و بهبود کم شنوایی و ناشنوایی دانست و افزود: این پروژه‌ها در دست اجرا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha