با امضای تفاهم نامه همکاری سازمان بهزیستی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر از این پس زنان سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی در روستاها بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای از خدمات بیمه اجتماعی صندوق بیمه روستاییان و عشایر استفاده می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، رئیس سازمان بهزیستی کشور با اعلام این خبر افزود: هدف از اجرای این برنامه جهت دهی فعالیت های حمایتی برای توانمند سازی افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی است و باید بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایری که شرایط پذیرش در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر را دارا هستند با کهولت سن، از کارافتادگی و یا فوت فرد بیمه شده، خود و خانواده تحت تکلف مشمول دریافت مستمری از صندوق بیمه شده قرار می گیرند.

دکتر ابوالحسن فقیه خاطر نشان کرد: در بیمه اجتماعی روستاییان وعشایر، 32 درصد از سهم بیمه افراد مشمول را دولت و هفت درصد مابقی را خود فرد بیمه شونده پرداخت می کند که با عقد این تفاهم نامه همکاری از این پس هفت درصد سهم بیمه شونده افراد تحت پوشش بهزیستی که در گام اول زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایری هستند توسط سازمان بهزیستی پرداخت می شود.

رئیس سازمان بهزیستی با اعلام این خبر که بیش از 34 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی از این طرح بهره خواهند برد در خصوص روند اجرای برنامه فوق گفت: این افراد می توانند از اول دی ماه به مراکز بهزیستی در سراسر کشور و سپس کارگزاری صندوق بیمه روستاییان وعشایر مستقر در محل سکونتشان مراجعه کنند.

وی افزود: بر اساس مفاد این تفاهم نامه سازمان بهزیستی اعتبار مربوط به بیمه کردن مددجویان تحت حمایت خود را بر اساس اعتبارات ابلاغی به صورت سالیانه به حساب صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر پرداخت می کند.

همچنین بیمه اجتماعی این افراد از ابتدای مهر ماه 86 محاسبه خواهد شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha