سلامت نیوز : وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران به تبیین مسائلی در حوزه امنیت و سلامت غذا، سلامت محصولات غذایی عرضه شده در بازار، وضعیت بازار دارویی کشور و ماجرای سرنگ‌های وارداتی آلوده پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه همایش روز جهانی غذا با بیان اینکه دغدغه اصلی دولت و وزارت بهداشت، تامین امنیت و سلامت غذا است، اظهار کرد: متاسفانه شرایط مطلوبی در حوزه غذا نداریم، اما این یک مشکل جهانی است و نباید هم سیاه‌نمایی کنیم.

وی ادامه داد: به ویژه در کشورهای در حال توسعه با مشکلات بسیاری در حوزه غذا مواجه هستیم که باید به آنها توجه داشته و در راستای اصلاح آنها گام برداریم. خوشبختانه در دولت جدید و به دلیل اهمیتی که رییس‌جمهور برای ارتباط دستگاه‌ها با انجمن‌های علمی، صنفی و بخش خصوصی قائل است، امید بیشتری داریم تا مواد غذایی که در آینده به دست مردم می‌رسد، ایمن‌تر باشد.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه به برگزاری جلسات مشترکی میان وزارت بهداشت، سازمان ملی استاندارد و وزارت جهاد کشاورزی اشاره و ابراز امیدواری کرد که خروجی این جلسات مثبت بوده و نتایج اجرایی مهمی در بر داشته باشد.

اهل خوردن فست‌فود نیستم

وی در پاسخ به پرسشی خبرنگاری پیرامون مصرف فست‌فودها و عادات غذایی‌اش، گفت: من هرگز اهل خوردن فست‌فود نیستم و مصرف فست‌فود در منزل ما ممنوع است. تاکنون لب به سوسیس و کالباس نزده‌ام و فرزندانم معمولا بیرون از منزل غذا نمی‌خورند.

وی با اشاره به اینکه مردم خودشان غذای سالم را می‌شناسند، عنوان کرد: در این میان ممکن است سلامت و استاندارد مواد غذایی مردم را نگران کند، در حالی که باید آگاه باشند، اگر محصولات غذایی تحت نظارت وزارت بهداشت تولید شده و استانداردها در آن لحاظ شده باشد، مشکلی سلامت آنها را تهدید نمی‌کند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: اکنون سلامت مواد غذایی از دو مسیر وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد کنترل می‌شود. البته تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان مواد غذایی به نظارت دوگانه در این خصوص انتقاد دارند که انتقادشان هم وارد است، اما متاسفانه سیستم‌های نظارتی ما توانمند نیستند و دارای اشکالاتی‌اند که باید برطرف شوند.

رفع اختلالات ارزی پیش‌ آمده برای واردات دارو

وزیر بهداشت در ادامه درباره وضعیت بازار دارویی کشور نیز توضیح داد: پیگیری و بررسی وضعیت دارو به آهستگی اما مثبت پیش می‌رود و اکنون شرایط‌مان نسبت به دو ماه گذشته بهتر است. اما باید مراقبت کنیم و علی‌رغم کج سلیقگی‌هایی که پیش می‌آید، روند موجود را مدیریت کنیم.

وی در ادامه از حل اختلالات ارزی پیش آمده در چند روز گذشته خبر داد و گفت: واردکنندگان، تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان دارو خاطر جمع باشند، زیرا به تدریج با کمک سازمان‌های بیمه‌گر و عوامل تولید و عرضه دارو، به سمت کاهش نگرانی مردم حرکت می‌کنیم.

انتقال اجساد در جاده‌ها به عهده وزارت بهداشت نیست

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به پرسش دیگری پیرامون انتقال اجساد در جاده‌ها توسط آمبولانس‌ها، گفت: تا جایی که مطلع هستم، مطابق قانون وظیفه انتقال اجساد در جاده‌ها بر عهده وزارت بهداشت نیست. البته خوب است نهادهای دولتی در انتقال اجساد در جاده‌ها کوتاهی نکنند.

ماجرای سرنگ‌های آلوده وارداتی چیست؟

سودهای پنهانی در حوزه بهداشت و درمان خوابیده است / برای سودجویی خبرسازی می‌کنند

وزیر بهداشت همچنین در واکنش به انتشار اخباری پیرامون آلوده بودن سرنگ‌های وارداتی و اظهارات ضد و نقیض درباره سلامت آنها، اظهار کرد: شیطنتی پشت انتشار خبر سرنگ‌های آلوده بود، متاسفانه سودهای پنهانی در حوزه بهداشت و درمان خوابیده است که این خبرسازی‌ها هم به همان مسئله بازمی‌گردد و گاهی برخی افراد و شرکت‌ها برای رونق بخشیدن به محصولات کمپانی‌های خود، دست به متهم کردن برخی محصولات زده و هدفشان سلامت مردم نیست و متاسفانه در این خصوص دستگاه‌های دولتی مظلوم واقع می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha