سلامت نیوز : رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از تدوین و اجرای قوانین بیمه زنان خانه دار توسط تامین اجتماعی خبرداد.

فاطمه رهبر در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه این طرح قبلا در چندین مرحله به صورت آزمایشی اجرا شده و طرح جدیدی نیست، اظهار داشت: متاسفانه طرح بیمه زنان سرپرست خانوار به دلیل کمبود بودجه ناموفق بوده است.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سومین نشست اندیشه‌های راهبردی با موضوع زنان و خانواده در دی ماه 90 خانه‌داری به عنوان شغل مورد تاکید رهبری قرار گرفت اما به دلیل بسته شدن بودجه امکان اضافه کردن هزینه های بیمه زنان در بودجه 91 وجود نداشت.
رهبر در ادامه با اشاره به این که در لایحه دولت در سال 91 با وجود تاکید برنامه پنجم توسعه هم توجهی به پوشش بیمه زنان خانه‌دار نشد، تصریح کرد: فراکسیون زنان مجلس تبصره ای را در این رابطه به کمسیون تلفیق مجلس ارائه داد تا بیمه زنان خانه دار به صورت پایلوت اجرایی شود .
عضو فراکسیون زنان مجلس در پاسخ به این سوال که بودجه در نظر گرفته شده برای بیمه زنان چقدر است و آیا این میزان بودجه کافی است گفت: از آنجایی که ما نمی‌توانیم بیشتر از 4-5 درصد در لایحه دولت دخل و تصرف داشته باشیم برای شروع کار 100میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شد و در مجلس به تصویب رسید. این مبلغ با اینکه مبلغ کمی ست اما برای شروع کار می تواند مناسب باشد.
فاطمه رهبر همچنین تاکید کرد که بودجه در نظر گرفته شده تنها برای تحت پوشش قراردادن 2هزار نفر کافی است و زنان سرپرست خانوار و زنان روستایی و عشایر در اولویت قرار دارند. 
رئیس فراکسیون زنان مجلس در پاسخ به این سوال که در حال حاضر این طرح به کجا رسیده است، بیان کرد: با جا به جایی دولت وقفه ای در نحوه اجرای طرح ایجاد شد که قرار است با هماهنگی با مسئولان ذی ربط اجرای ان از سر گرفته شود همچنین قرار است سازمان تامین اجتماعی قوانین کلی و شیوه اجرای این طرح را تدوین کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha