سلامت نیوز : رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: از تعداد 246 مورد ابتلا به بیماری وبا، 8 مورد اخیر مربوط به روزهای آخرهفته گذشته و اتباع کشور افغانستان بوده است که همگی تحت درمان قرار گرفته‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمد مهدی گویا ضمن بیان این مطلب افزود: خوشبختانه با اقدامات انجام شده، انتقال موارد بیماری به جمعیت ایرانی به حداقل ممکن رسیده است.

وی افزود: این اقدام جز با تلاش گسترده مامورین بهداشتی و حمایت و همکاری سایر سازمان ها از جمله نیروی انتظامی، اداره مرزبانی، استانداری‌های جنوب شرقی کشور میسر نمی‌شد.

دکتر گویا در تشریح اقدامات بهداشتی و درمانی برای پیشگیری از این بیماری افزود: در کلیه مبادی مرزی رسمی شرق کشور علاوه بر امکانات موجود و خدمات تشخیصی، درمانی و بستری، تسهیلات مناسبی نیز راه‌اندازی شده است که موارد خفیف بیماری در بین مسافرین ورودی و خروجی پس از غربال گری در همان محل تحت مراقبت و درمان قرار می گیرند و ترتیبی اتخاذ شده که پزشک و پرستار در این مراکز بصورت شبانه روزی ارائه خدمت کنند.

وی یادآور شد: این اقدام، فوق العاده موثر بوده به نحوی که از تردد غیر ضروری بیماران تا بهبودی کامل آنها جلوگیری بعمل آورده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در پایان یادآور شد: خوشبختانه هیچ موردی از فوت به دلیل بیماری وبا گزارش نشده است و موارد فوت کماکان همان 6 مورد اولیه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha